Animasyon Karakter Tasarımı
PROGRAM
DETAYLARI

19/01/2019
24 Saat
BAU IDEA
2,500 TL

KİMLER İÇİN ?

  • Kendi projesi olup karakterlerini üretmek ve pre-production aşaması için sunabilecek hale getirmek isteyenler,
  • Karakter tasarımına ilgi duyup sektördeki farklı kullanım alanlarını merak eden ve bu alanda kendini geliştirmek isteyenler için giriş niteliğinde bir eğitimdir.

SÜRE

24 Saat / 6 Gün

Cumartesi  / 10:00 - 14:00

Pazar  / 10:00 - 14:00

 

PROGRAM HEDEFLERİ

  • Katılımcıların genel olarak karakter tasarımında önemli olan süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları, 
  • Karakter tasarımının(3d Animasyon, oyun, stop motion, karikatür ve kitap resimleme..gibi) farklı kullanım alanları hakkında fikir sahibi olmaları, 
  • Teorik bilginin yanında pratik yaparak kendi projelerinin pre-production aşaması için tasarlamak istedikleri karakterin model-sheet‘lerini üretip sunabilecek hale gelmeleri hedeflenmektedir.

PROGRAM MATERYALLERİ

Opsiyonel olarak kendi hakim olduğunuz alana göre el çizimi ya da bilgisayar çizimi ile üretmeyi tercih edebilirsiniz. Teknik zorunlu değildir.
El çizimi tercih edilirse : Bolca Kağıt, resim kalemi, tükenmez yada pilot kalem,silgi, kalemtraş, renkli kalemler (kuru boya, markör yada kullanımında rahat hissettiğiniz herhangi bir boyama tekniği kullanabilirsiniz.) 
ya da (elle yaptığınız çizimlerini tarayıp, dijital olarak tablet ile photoshop gibi bir programda renklendirebilirsiniz.)

DEĞERLENDİRME VE BELGELENDİRME

Program sonunda yapılan sınavdan, yüzde 70 baraj notunun üzerinde puan alan ve yüzde 70 katılım şartını karşılayan adaylara Bahçeşehir Üniversitesi logolu katılım belgesi verilir.

Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi, BAU IDEA ve Istanbul Institute® tarafından gerçekleştirilen Animasyon Karakter Tasarımı Eğitim Programının en az %80 devam koşulunu sağlayan katılımcılarına, Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Direktörü ile Istanbul  Institute® yetkilisinin imzası olacak şekilde katılım belgesi verilecektir.

 

  • Creativity Mindset (Ed Catmull Yaratıcılık AŞ kitabından alıntılar ile..)
  • Karakter nedir? Karakter Yaratmak (Sosyolojik, Psikolojik, Fizyolojik olarak karakteri oluşturan katmanlar, Piyes Yazma Sanatı Kitabından örneklerle.. )
  • " Karakter & Hikaye " ilişkisi
  • Konuyla ilgili ilham verici videolar..
  • Karakter, Çatışma ve ironi
  • Derinliği olan karakterler vs. tiplemeler(steriotip karakterler)
  • Bir hikaye anlatım methodu olarak çok sık kullanılan Joseph Campbell 'in Hero!s Journey Methodu ve Karakter (Protagonist, Antagonist, Eşik Gardiyanı gibi karşımıza çıkan karakter rolleri)
  • C. G. Jung'un Arketipleri ( Kavramsal olarak Karakter) ve ( Gölge Karakter , anima, animus metaforları)
  • Baş Karakter , yan karakterler, figüranlar..
  • Bergson "Gülme" kitabından alıntılar
  • Push your characters
  • Siluets
  • Action Arcs
  • Shapes
  • Exagration
  • Fonksiyon
  • Posture
  • Golden Ratio
  • Character's Core Motivation WillPover
  • Character's Creativity
  • Character Atmosphere Uyumu
  • Karakter brainstorming : Serbest çağrışım ile yapılacak karakter eskizleri, farklı karakter araştırmaları …
  • Eş zamanlı olarak tasarlanmak istenilen karakterin kavramsal içeriği ile ilgili araştırma..
  • Stop motion ve kukla filmi yapmış bir karakter tasarımcısını konuk edip , sektörle ilgili onunla yapacağımız söyleşi ve soru cevap (Mentor : Nermin Er)
  • Karakter eskizleri çalışması
  • Karakterin psikolojik, sosyolojik altyapısı ve hikayesi ile ilgili çalışmaların yapılması..
  • Fikir aşamasından, filmin final halindeki postere kadar karakterin evrim süreci
  • Karakterin eskizleri, model sheet oluşturmak, karakterin modellenmesi, ifadelerin(blend shape target'larının üretilmesi, riglenmesi, animasyon, texture ve look development'inin yapılması , render , edithing ve compositing süreçleri.. (Örneklerle desteklenmiş)
  • Soru cevap (Mentor : Özgül Gürbüz)
  • ( Ezilme&Uzama) Squash & Stretch
  • Harekete Hazırlanma (Anticipation)
  • Sahneleme (Staging)
  • Straight Ahead Action and Pose to Pose
  • Hareketin Devamı ve Üst Üste Gelmesi (Follow Through and Overlapping Action)
  • Hızlanma ve Yavaşlama (Slow in & Slow out)
  • Harekette Arklar (Arcs)
  • İkincil Hareket (Secondary Action)
  • Zamanlama(Timing)
  • Abartı (Exaggeration)
  • Boyutlu Çizim (Solid Drawing)
  • Cazibe (Appeal)
  • Karakterlerinin extreme poz ve yüz ifadeleri varyasyonları...
  • Eş zamanlı olarak karakterin hikayesi yada içsel çatışması üzerine bir sahne kurgulamaları..

Oyun sektöründe çalışan bir karakter tasarımcısını konuk edip sektörle ilgili onunla yapacağımız söyleşi ve soru-cevap (Mentor : Başar Muluk ya da Yağmur Hakan Boğa)

Daha önceden çizmiş oldukları hareketli pozları da referans alarak, karakter proporsiyarını, detaylarını netleştireceğiniz final Model Sheet çizmi (dijital yada klasik elle çizim yöntemi ile)

 Karikatürist ve çocuk kitabı resimlemesi yapan bir karakter tasarımcısını konuk edip sektörle ilgili yapacağımız söyleşi ve soru-cevap (Mentor : Hande Dilek Akçam)

 Karakterlerin dijital olarak yada klasik elle boyama yöntemi ile renklendirilmesi.

Mentorlerden oluşan jüri karşısında sunum yaparak onlardan geliştirici feedback almak.

BAU IDEA |

2,500 TL
KDV Dahil


İlginizi çekebilir ...





int(1)