Design Thinking - Tasarımcı Düşünce
PROGRAM
DETAYLARI

28/03/2020
14 Saat

1,050 TL

EĞİTİM İÇERİĞİ

Empati / Empathise
Kullanıcıların ihtiyaçlarının anlaşılması ve projenin problemin istenilen çıktıları sağlaması için kullanılan aracı ifade etmektedir.

Tanımla / Explore
Gerçek hayatta karşılaşılabilecek dizayn gereklerini karşılayabilmeleri ve çözüm üretebilmeleri için araçları kazanmalarını amaçlar.

Idea- Fikir
Fikir üretimi çözüm veya yenilik üretmek için yapılan çalışmalardır.

Prototip
Prototip fazı beyin fırtınasından elde edilen çok sayıda fikrin bir araya getirilip fikir halinde projelendirilmesidir.

Test / Engage
Çözüm ve prototipin ve Kullanıcıların çözümleri deneyimlemelerini amaçlar.

KİMLER İÇİN?


Tasarım Düşünce metotları hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak isteyenler
Tasarımcılar
Ürün Yöneticileri ve Tasarımcıları
Toplam Kalite Yöneticileri
Yöneticiler ve Proje Liderleri
Takım Liderleri
Sürekli Gelişim Liderleri
Eğitimciler
İnsan Kaynakları Çalışanları

SÜRE

14 saat / 2 gün

Cumartesi / 9:30 - 17:30

Pazar / 9:30 - 17:30

PROGRAM ÜCRETİ

1.050 TL Peşin - 1.155 TL 2 Taksit

 


NELER ÖĞRENECEKSİNİZ?

• Tasarımcı gibi düşünme nedir?
• Design Thinking Tarihçesi
• Design Thinking uygulayan liderler
• Müşterinin Sesi, Müşteri/Kullanıcı ile Empati
o VUCA, POP, POD…
o Kullanıcı Görüşmeleri, Analog gözlemler
• Problemin/İhtiyacın tanımlanması, Keşif
o 360 araştırma, 5 Why, Gemba Gembetsu, SWOT, How might we
o What is Brand Needs
o Persona
o gUTcHECK
• Fikir Üretme – Ideation
o Hikayeni Anlat, Yol Haritası ve Proje Yönetimi, Fikir Gruplama
o Temaları iç görülere dönüştürme
o Beyin Fırtınası, Görselleştirme
o Prototipleme
o Konsept Haritası ve Oyun Planı
o Konsept Önceliklendirme
• Iterasyon

PROGRAMIN HEDEFLERİ

PROBLEMLERİNİZİN ÇÖZÜMÜ
Problemlerinizin anahtarının sizin elinizde olduğu yaklaşımı ile problemlerinizi tanımlar ve kalıcı çözümler getirebiliriz.

İNOVATİF HİZMET/ÜRÜN ÜRETİMİ
Design Thinking metodu ile istediğiniz alana yönelik yeni ürün veya hizmetler geliştirebiliriz.

GELİŞİM
Problem olmaması yerinizde durmanızı gerektirmez. Mevcut hizmet veya ürünlerinizi daha ileri seviyelere getirebiliriz.

IOT INTERNET OF THİNG
Ürünlerinize hizmetlerinize smart çözümler ekleyebilir benzerlerinden daha akıllı ve endüstri 4.0 odaklı hale getirebiliriz.

PROGRAMIN FORMATI

Her ders 7 saat sürecek olup, program toplam 1/4 haftada tamamlanacaktır. Dersler 2 saat uzunluğunda ve 3 bölümde işlenecektir. Derslerin ilk bölümü konu üzerine yazılmış teorik yapıyı inceleyecek olup, bölüm aralarında atölyeler ile uygulamalar yapılacaktır. Öğrenciler proje gruplarına ayrılarak kendilerine verilen araştırma konusu doğrultusunda bir fikir ve çalışmayı tamamlamaları istenecektir.

PROGRAMIN MATERYALLERİ 


Program Slaytları
Her masaya 10 adet A4 Bos kağıtlar,
4 adet farklı renkte board markerlar
Farklı renkte keçeli kalemler
En az 5 farklı renkte post-itler
Oyun hamurları
A2 veya A3 kâğıtlar her masa için 2 adet

DEĞERLENDİRME VE BELGELENDİRME


Program sonunda yapılan proje bazlı değerlendirme ve çoktan seçmeli sınav aracılığıyla, yüzde 70 baraj notunun üzerinde puan alan ve yüzde 70 katılım şartını karşılayan adaylara katılım belgesi verilir.

Hafta

Konu

Detaylar

Ders Notu

Ödev

1

TASARIMCI GİBİ DÜŞÜNME

Fail To Forward

Tarihçe

Genel Metodoloji

Zihinde Yaratıcılık

Workshop – Karşısındakini Tanıma

Vuca

Çevik Kültür

VOI Müşteri Ne İster

Pazarlama Stratejileri

Marka Yönetimi

Takımların oluşturulması

 

Ders Notu – Workshoplar – Eğitim / Proje Çıktıları

DT Adım çıktısı – Proje Çıktısı

2

EMPATİ – Problemin Tanımı

 

Adım I: Problemi 360° Araştırma / Net Tanımlama

Adım II: Empati- Araştırma Metotları Belirleme

Adım III: Empati- Araştırmanın Planlanması

Adım IV: Araştırmalar Boyunca Dokümantasyon

Workshop – Problemin / İhtiyacın Tanımlanması

5 Why

Gemba Gembetsu

Marka Nedir?

Workshop – Empati

Persona

Empati Yöntemleri

Workshop – Analog Bakış Açısı

Empati Planlaması

Workshop – Görüşme Egzersizleri

Ders Notu – Workshoplar – Eğitim / Proje Çıktıları

DT Adım çıktısı – Proje Çıktısı

3

FİKİR ÜRETME- TASARLAMA – IDEATION

 

Adım I: Hikayeni Anlat

Adım II: Konsept Haritası

Adım III: Bilgileri Gruplamak

Workshop – Fikir Üretme Modeli

1. “Cevherleri (Gems)” Bulun

2. Bilgiyi Alın Temaya Dönüştürün

3. Destekleyici Kanıtlar

4. Kümelerini Sadeleştir

Workshop – Temaları iç görülere dönüştürme

Çerçeveyi Belirleme

Beyin Fırtınası

Neler/Nasıl Yapabilirdik

Workshop- Neler/Nasıl Yapabilirdik MADO

Görselleştirme

Ders Notu – Workshoplar – Eğitim / Proje Çıktıları

DT Adım çıktısı – Proje Çıktısı

4

PROTOTİP

 

Konsept Haritası

Workshop- Konsept Haritası-I

Workshop- Konsept Haritası-II

Prototipleme Üzerine Oyun Planı Oluşturma

Beyin Fırtınası

Value / Non-Value Analysis

Reverse Brain Storming

-

-

5

ITERASYON

 

Tekrarlama / Başa Dönüş

Ders Notu – Workshoplar – Eğitim / Proje Çıktıları

DT Adım çıktısı – Proje Çıktısı

1,050 TL
KDV Dahil


İlginizi çekebilir ...