Elektronik Dış Ticaret (powered by Alibaba) Eğitimi
PROGRAM
DETAYLARI

Bu program içeriği, Dünyanın lider e-ticaret platformu Alibaba.com çözüm ortaklığı ile gerçekleştirilmektedir.

 

 

 

EĞİTİM İÇERİĞİ

Dünyanın lider e-ticaret platformu Alibaba.com ve Türkiye’nin en büyük eğitim ihracatçısı Bahçeşehir Üniversitesi’nin işbirliği ile hazırlanan Elektronik Dış Ticaret Eğitim Programı, özenle hazırlanmış içeriği ve kendi alanlarında uzman olan eğitimcileri ile benzersiz bir mesleki programdır.

Alibaba Group, Jack Ma tarafından 1999’da 18 kişi ile kurulmuş ve günümüzde yaklaşık 60 bin çalışanı ile Çin’de 90, dünyada da toplam 19 ofisi ile hizmet vermektedir. Alibaba Group şirketi olan Alibaba.com, 190 bölge ve ülkede, 260 milyondan fazla kayıtlı üyesi ile 11 farklı dil seçeneği sunan dünyanın lider işletmeler arası (B2B) elektronik ticaret sitesidir.

Programda katılımcılara alibaba.com platformunu kullanarak dünyanın her köşesindeki müşterilere ihracat yapmanın yöntemlerini anlatılacak, dış ticaret için gerekli olan pazarlama iletişimi, müşteri ilişkileri yönetimi, marka yaratma ve devlet teşviklerinden yararlanma gibi bilgiler paylaşılacaktır. Eğitim, ‘Alibaba.com E-ticaret Global Lisanslı Eğitimci’ sertifikasyonuna sahip öğretim elemanları tarafından verilecek olup; teorik eğitimin ardından katılımcılara gerçek müşteri hesapları üzerinde uygulamalı tecrübe kazanma imkanı da sunulacaktır.

 

KİMLER İÇİN? 

Elektronik Dış Ticaret Eğitim Programı; hem ürettikleri ürünleri elektronik ortamda ihraç etmek isteyen şirketlerin bilişim departmanlarında çalışan uzmanlara, hem de elektronik dış ticaret konusunda uzmanlaştıktan sonra şirketlere bağımsız danışmanlık vermek isteyen kişilere yönelik bir eğitim programıdır. Kendisi üretici bir şirket sahibi olmadığı halde, farklı markaların ürünlerini elektronik ticaret platformlarında pazarlayarak gelir sahibi olmak isteyen girişimciler için de program yüksek kazanç imkanı sunmaktadır. Bahçeşehir Üniversitesi ve alibaba.com işbirliği ile düzenlenen sertifikalı Elektronik Dış Ticaret Eğitim Programı’na katılacak olanlar KOSGEB Teşvik Programı’ndan da yararlanabilmektedirler.

 

SÜRE

42 saat / 3 hafta

Cumartesi / 9:30 - 17:30

Pazar / 9:30 - 17:30

 

PROGRAM ÜCRETİ

2.500 TL Peşin - 2.750 TL 9 Taksit

 

PROGRAM HEDEFLERİ 

Bu eğitimin sonunda katılımcılar;

  • Genel pazarlama, marka yaratma ve tutundurma, müşteri ilişkilerini düzenleme gibi konularda uzmanlaşacak,
  • Uluslararası ticaret yöntemleri, uluslararası ticarette lojistik, devlet teşvikleri, gümrük sistemleri ve ödeme şekilleri gibi konularda bilgi sahibi olacak,
  • Elektronik ticaretin kendine özgü özelliklerini, ekosistemini ve paydaşlarını öğrenecek,
  • Tüketicilerin elektronik ticaret ortamındaki algı, tutum ve davranışları ile ilgili iç görü kazanacak,
  • Elektronik ticaret yapmak için gerekli teorik ve uygulamalı bilgilerle donanmış olacak,
  • Elektronik ortamda ihracat yapmak için hesap açma, ürün yükleme, müşteri bulma, kampanya düzenleme gibi konularda yetkinleşecek,
  • Başta alibaba.com platformu olmak üzere elektronik dış ticarette talep bulma ve teklif gönderme gibi konularda teorik bilgiler edinecek, uygulamalı tecrübeler kazanacaktır.

 

PROGRAM FORMATI

Eğitim; hafta sonları 2 tam gün olacak şekilde gerçekleştirilecektir. Eğitimler sırasında grup çalışmaları, vaka çalışmaları, rol oyunları, video gibi farklı eğitim metotları kullanılacaktır. Katılımcılar kendi tablet ve bilgisayarları ile internete bağlanarak elektronik ticaret sitesi açma uygulamaları da yapacaklardır.

 

PROGRAM MATERYALLERİ

Katılımcı Eğitim Dosyası

 

DEĞERLENDİRME VE BELGELENDİRME

Program sonunda yapılan proje bazlı değerlendirme ve çoktan seçmeli sınav aracılığıyla, yüzde 70 baraj notunun üzerinde puan alan ve yüzde 70 katılım şartını karşılayan adaylara sertifika verilir.

 

Elektronik Dış Ticaret Sertifika Programı basın yansımaları için tıklayınız.

Hafta/Gün

Eğitim Konusu

Detaylar

Ödev

1/1

Uluslararası Ticaret

Uluslararası Ticarette Temel Kavramlar

 

 

 

Uluslararası Ticarette Yöntemler

 

 

 

Uluslararası Ticarette Devlet Teşvikleri ve Gümrük Sistemleri

 

 

 

Uluslararası Ticarette Lojistik

 

 

 

Uluslararası Ticarette Rekabet

 

 

 

Uluslararası Ticarette Ürün ve Hizmetlerin Yerelleştirilmesi

 

 

 

Uluslararası Ticarette Pazarlama İletişimi (Tedarik Yönetimi, Kargo Yönetimi)

 

 

 

Uluslararası Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi; CRM

 

 

 

Uluslararası Ticarette Ödeme şekilleri

 

 

 

Uluslararası Ticaretin Hukuki, Sosyo-Politik ve Kültürel Boyutları

 

 

 

Müzakere Teknikleri

E-Ticaretin Hacmi ve Ana

 

 

Uluslararası Ticarette Olmazsa Olmazlar

Oyuncular Araştırma Ödevi

1/2

Uluslar arası E-Ticaret ve Operasyon Yönetimi

E-Ticaret Kavramı ve Tarihçesi

 

 

 

Dünyada E-Ticaret

 

 

 

Türkiye’ de E-Ticaret

 

 

 

Neden E-Ticaret Yapmalıyız?

 

 

 

E-Ticaretin Normal Ticaretten Farklılaşan Yönleri

 

 

 

E-Ticaret Ekosistemi ve Paydaşları

 

 

 

E-Ticarette Yönetim ve Organizasyon

 

 

 

Ödeme Sistemleri (PayPal, Kredi Kartı, Escrow, Alipay, Bitcoin, MoneyGram vs.)

 

 

 

E-Ticaretin Geleceği

 

 

 

E-Ticaret Müşterisi ve Yönetimi

Marka Unsurları ve

 

 

E-Ticaret’te Hukuki Düzenlemeler

Hikayeleştirme Ödevi

2/1

Pazarlama ve İletişim

Pazarlamada Ana Kavramlar

 

 

 

E-Ticaret’te Pazarlamanın Farkı

 

 

 

STP (Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma)

 

 

 

Marka Yaratma, Tutundurma ve Marka Rekabeti (B2B ve B2C Marka Yaratma)

 

 

 

Markanın Duyusal Unsurları (Logo, Maskot, Jingle, Koku, vb)

 

 

 

Marka Vaadi, Marka Karakteri, Marka İmajı, Marka Konumlandırması (Positioning)

 

 

 

Storytelling (Hikayeleştirme)

 

 

 

Marka Sadakati

Tuketici Tipleri ve

 

 

Online İtibar ve İtibarın Oluşmasında Kurum Kültürü

Satınalma Kararına Etki

 

 

Markanın Korunması, Patent ve Tescil

Eden Faktörler Ödevi

2/2

E-Ticarette Tüketici Davranışı ve Pazarlama Teknikleri

Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler

 

 

 

Algı, Tutum ve Davranış Kavramları

 

 

 

Tutum ve Davranış Değiştirme Modelleri

 

 

 

Bilinçaltı İletişim ve Satın Alma Kararlarını Etkileme

 

 

 

E-Ticarette Müşteri Edinme, Elde Tutma, ve Geliştirme Stratejileri

 

 

 

E-Ticarette Pazarlama Karması

 

 

 

Site Tasarımında Renk, Font, Görsel kullanımı ve Sayfa Dizaynı

 

 

 

İkna Edici Metin Yazımı, Etkili Başlık Atma

 

 

 

Etkili Video ve Görsel Hazırlama, Viral Video Kurgulama

 

 

 

Ürün Görselinin Doğru Kullanımı, Doğru Fotoğraf Çekim

 

 

 

E-posta Pazarlama

 

 

 

Arama Motoru pazarlaması

 

 

 

Programatik Pazarlama

 

 

 

Sosyal Medya Pazarlaması

Alibaba.com ve

 

 

Veri Analizi ve Raporlama

Jack Ma Ödevi

3/1

Alibaba.com

alibaba.com Şirket Tanıtımı

 

 

 

alibaba.com Platformunda Hesap Açma

 

 

 

alibaba.com Platformunda Ürün Tanımlama

 

 

 

aliibaba.com Platformunda Fiyatlandırma

 

 

 

alibaba.com Platformunda Müşteri Değerlendirme

Alibaba.com' da Satılan

 

 

alibaba.com Platformunda Rakip Analizi

Ürünler Ödevi

3/2

GET Eğitimi

E-Ticaret Trendleri

 

 

 

Alibaba Group

 

 

 

Mobil Ödeme, Internette Taobao ve Tmall gibi Finansal Platform Kuralları Analizi

 

 

 

Alibaba.com Kimdir, Üyelik Çeşitleri ve Faydaları

 

 

 

Alibaba.com Platformu (Ana Sayfa - Algoritma)

 

 

 

Alibaba.com Platformu, My Alibaba Minisite Tasarımı

 

 

 

Alibaba.com’da Şirket Bilgileri Nasıl Doldurulur?(Uygulamalı)

 

 

 

Alibaba.com’da Kaliteli Ürün Nasıl Yüklenir? (Uygulamalı)

 

 

 

Alibaba.com’da Çoklu dil siteleri nasıl kullanılır?

 

 

 

Alibaba.com ‘da Hazır Alım Talepleri Bulma ve Teklif Gönderme

 

 

 

Alibaba.com’da Müşteri İletişimi Araçları

 

 

 

Alibaba.com’da Veri ve Değerlendirme Analizleri

 

 

 

Alibabacom'da Dış Ticaret'in Temelleri

 

 

 

Uluslar Arası Ticaret Kültürü ve Uygulamalarının Değişimi

 

 

 

Alibaba.com'da E-Müşterilerin Satınalma Davranışları ve Müşteri Tespiti

 

 

 

Alibaba.com' da İş Yaparken Pazarlık Yetkinlikleri

 


İlginizi çekebilir ...