İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanlığı
PROGRAM
DETAYLARI

08/09/2018
84 Saat
BAU Beşiktaş
3894 TL

EĞİTİM İÇERİĞİ

Değişen yönetim teknikleri ve üretim süreçleri ile hızla yoğunlaşan rekabet işletmelerde yönetim anlayışını farklılaştırmakta ve insan kaynağı yönetimini işletme yönetiminin stratejik unsuru haline getirmektedir.
Bilgiyi üretebilen ve kullanabilen, dolayısıyla katma değerinin sonsuzluğuna vurgu yapılan insan faktörü, insan kaynakları yönetiminin stratejik yönünü ortaya koymaktadır.
Kısaca bireysel ve kurumsal öğrenme sürecini kalıcı rekabet avantajına dönüştürmek, insan kaynakları yönetiminin vazgeçilmez önceliği olmuştur.

Bu anlayışla yapılanan İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanlığı Sertifika Programı; personel yönetimi ile insan kaynakları yönetimi arasındaki farklılıkları, insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarının stratejik rolünü, işletme yapılanmasındaki yerini, insangücü planlamasını, iş analizlerini, seçme-yerleştirme süreçlerini, yetkinliklere dayalı mülakat yapılanmasını, performans yönetimini, iş değerlemesi ve ücret yönetimini ve çalışma hukuku temel alan konularını uygulama boyutuyla ele almaktadır.

İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanlığı Sertifika Programına katılanlar eğitim sonrasında özellikle insan kaynakları yönetimi biriminin kurulmasında veya yeniden yapılanmasında yer alabileceklerdir. Ayrıca çalışma hayatına katılanlar yeniden bir eğitim gerektirmeden İnsan Kaynakları Yönetimi birimlerinde donanımlı olarak işe başlayabileceklerdir.

KİMLER İÇİN?

  • En az lisans mezunu ve insan kaynakları alanında kariyer yapmak isteyenler.
  • İnsan kaynaklarına ilgi duyan ve bu alanda uzmanlaşmak isteyenler.
  • Personel yöneticiliğinden insan kaynakları yöneticiliğine geçiş yapmak isteyenler.
  • Şirketlerin insan kaynakları bölümünde çalışmış veya çalışan ve yetkinlik bazlı insan kaynakları konusunda gelişim göstermek isteyen İK uzmanları ve yöneticileri.
  • Şirket sahipleri, yöneticileri ve yönetici adayları.

SÜRE

84 saat / 7 hafta

Cumartesi / 9:30 - 16:30

Pazar / 9:30 - 16:30

PROGRAM ÜCRETİ

3.894 TL Peşin - 4.189 TL 9 Taksit

BELGE 

Bahçeşehir Üniversitesi ve Istanbul Institute® tarafından gerçekleştirilen İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanlığı Sertifika Programının aşağıdaki koşulları sağlayan katılımcılarına, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü, Sürekli Eğitim Merkezi Direktörü  ile Istanbul Institute® yetkilisinin imzası olacak şekilde sertifika ya da katılım belgesi verilecektir.

Sertifika: Program sonunda yapılan sınavda başarılı olan katılımcılara, %80 devam koşulunu sağlamaları koşuluyla sertifika verilecektir.
Katılım Belgesi: Program sonunda yapılan sınavda başarısız olan katılımcılara, %80 devam koşulunu sağlamaları koşuluyla katılım belgesi verilecektir.

KAYIT OLUN

Program hakkında detaylı bilgi edinmek ve kayıt olmak için İstanbul Institute‘a 0 212 283 24 02 numaralı telefondan ya da info@istanbulinstitute.com adresinden ulaşabilirsiniz.

  • İK ÇALIŞANLARI İÇİN KOÇLUK ŞAPKASI
    • Koçluk Nedir?
    • Koçluğun Diğer Yaklaşımlardan Farkı Nedir?
    • Koçluk İhtiyacını Doğuran Sebepler Nelerdir?
    • Koçluk Türleri Nelerdir?
    • Koçluk Süreci Nasıl Yönetilir?
    • İyi Bir Koç Olmanın Özellikleri Nelerdir?
    • İnsan Kaynakları Açısından Koçluğun Önemi
      • Öz Yönetim
      • Doğru ve Güçlü Sorular Sorma
      • Etkin Dinleme
      • Güven Verme ve Güven Duyma
      • An’da Olma
      • Geri Bildirim Verme
      • Takdir
    • Koçluk Şapkası Kullanan İnsan Kaynaklarının Sorumlulukları
    • İş Yaşamında En Yaygın Koçluk Model Uygulamaları
  • İŞ HAYATINDA GÜÇLÜ SORULAR SORMA
    • Hayat Amacınız
    • Ben Kimim? - Sorusu ve  Cevabı
    • “İş Hayatında Ben” Sorusu ve Cevabı
    • Soru Nedir?
    • Soru Sorma İhtiyacının Oluşması
      • Yeni İş Alanlarına Girmek
      • Güçlü İlişkiler Kurmak
      • Çalışanlara Koçluk/Mentörlük ya da Kurumlara Danışmanlık Yapmak
      • İş hayatında Krizlerin Yönetimi
      • Şikayetlerin Çözümü
      • Yöneticilerinizle İletişim Kurmak
      • Astlar ve Eş Düzeylerle İletişim Kurmak
      • Yeni Bir Teklif ve Fikri Değerlendirmek
      • Verimli Toplantı Yönetimini Sağlamak
      • Değişimi Yönetmek
    • Güçlü Sorular Sorma Öncesi Hazırlık Yapma
    • Güçlü Sorular Sorma İş Hayatında Ne İşe Yarar?
    • Soru Tipleri
      • Biçimsel Soru Tipleri
        • Açık ve Kapalı Uçlu Sorular
      • İşlevsel Soru Tipler
        • İlk Sorular
        • Rahatlatıcı ve Teşvik Edici Sorular
        • Birbirini Takip Eden Sorular
        • Kritik / Zor Sorular
        • Kışkırtıcı Sorular
        • Örnekler ve Açıklamalar İsteyen Sorular
        • Yönlendirici Sorular
        • Ön Yargılar Barındıran  Sorular
        • Kısa / Basit Sorular
    • İş Hayatında Soru Düzeyleri
    • Sorulmaması Gereken Soru Örnekleri
    • Güçlü Sorular Sormanın Önemi
    • Güçlü Soruların Sahip Olması Gereken Özellikler
    • Güçlü Soru Örnekleri
    • Güçlü Sorular Sorma Stratejileri
    • Soru Yapılandırma Çemberi
    • Güçlü Sorular Sorulmasının Ardından Sahip Olunan Tutum ve Davranışlar
  • STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
    • İnsan Kaynakları Yönetimine Stratejik Bakış: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi ve Değişen Rolleri
    • İşletmenin Rekabet Stratejileri ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi
    • Dave Ulrich’in İnsan Kaynakları Dönüşümü Modeli
  • PERSONEL TEMİNİ VE YETKİNLİK BAZLI MÜLAKAT TEKNİKLERİ
    • Personel Temini
    • Personel Teminin İnsan Kaynakları Açısından Önemi
    • Personel Temin Kaynakları
    • Personel Temin Süreci
    • Personel İhtiyacının Sayı ve Nitelik Olarak Belirlenmesi
    • Adayların Araştırılıp Bulunması
    • Adaylar
    • Mülakat Nedir?
    • Mülakatın Amacı ve Önemi
    • Mülakat Süreci
    • Mülakat Öncesi Hazırlık
    • Mülakatın Gerçekleştirilmesi
    • Özgeçmişe Dayanan Yapı
    • Kritik Olaylara Dayanan Yapı
    • Ölçütlere Dayanan Yapı
    • Alternatif Tarzlar
    • Dinleme Becerisi
    • Mülakat uygulamaları
  • PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ
    • Performans göstergeleri
    • Doğru hedef belirlemek
    • Performans yönetimi sistemi (PYS) döngüsü
    • PYS yaklaşımları
    • PYS ve İK süreçleri ilişkisi
    • PYS ve ödül ilişkisi
    • PYS değerlendirme görüşmeleri (iletişim ve itirazlarla başetmek)
    • Performans değerlendirme yaklaşımları ve değerlendirmede yapılan hatalar
    •  Yukarıdaki tüm adımlar, eğitim sırasında oluşturulan sanal şirket üzerindeki uygulamalarla işlenmektedir.
  • YETENEK YÖNETİMİ
    • Yetenek yönetiminde bazı kavramlar
      • Yetenek
      • Kariyer
      • Potansiyel
    • Yetenek yönetimi neden önemli?
    • Yetenek yönetim modelleri
    • İnsan kaynakları yönetiminde yetenek yönetim süreci
      • Kariyer yolları
      • Atama ve terfi kriterleri
      • Kilit pozisyonlar
      • Yedekleme planı
      • Rotasyon planı
    • Yetenekli çalışanların belirlenmesi
      • Potansiyelin belirlenmesi
      • Ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanılması
      • Yetkinliklerin kullanılması
      • Performansın etkisi
      • Yetenek matrisi
    • Yeteneklerin geliştirilmesi
      • Yetenek havuzu
      • Yetenek gelişim programları
    • Yetenek yönetiminin diğer İK süreçleri ile ilişkisi
    • Yetenek yönetiminde kullanılan metrikler
    • İşveren markası ile yetenek yönetiminin ilişkisi
    • Yetenek Yönetiminde Ölçme ve Değerleme
  • ÖĞRENME GELİŞİM VE EĞİTİM YÖNETİMİ
    • Öğrenme ve gelişim boyutunun kurumlarda algısı
    • Öğrenme ve gelişimin farklı yöntemleri
    • Kurumların öğrenme, gelişim tabanlı eğitim hedefleri
    • Kurumlarda eğitim ihtiyaç değişim eğrilerine etki eden faktörler
    • Kurumsal yapılarda eğitim ihtiyacı saptama
    • Yıllık/Aylık Planlı eğitimler ve yıllık planlanmayan eğitimler
    • Kurumsal yapılarda eğitim planlama süreci
      • Eğitim İhtiyaç Analizi
      • Hedef Kitlenin Belirlenmesi
      • Eğitmenin Belirlenmesi
        • İç Kaynak Kullanımı
        • Dış Kaynak Kullanımı
    • Eğitim Tasarımı
    • Eğitim Bütçesinin Oluşturulması ve Onaylanması
    • Eğitim Takvimlerinin Oluşturulması & Katalogların Oluşturulması
    • Eğitim Organizasyonu
    • Eğitim sonucunda değerlendirme kriterleri ve çıktıların fırsata dönüştürülmesi
    • Eğitimin gerçekleştirilmesi sonrası etkililiğinin ölçülmesi
    • Verimli eğitimlerin girdileri ve kaynakları
    • Değişen öğrenme ve gelişim metotları
  • 4857 SAYILI İŞ KANUNU KAPSAMINDA İŞ HUKUKU
    • İş sözleşmesi türleri ve sözleşme düzenlenirken dikkat edilmesi gerekenler
    • İnsan Kaynakları formlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
    • Gizlilik yükümlülüğü ve rekabet yasağına ilişkin sözleşmeler
    • Alt işveren-asıl işveren ilişkisi ve üçlü ilişkiler
    • Alt İşveren personelleri ile ilgili olarak takip edilmesi gereken hususlar ve alınması gereken tedbirler
    • Çalışma sürelerinin düzenlenmesi, fazla çalışma, gece çalışmaları
    • Yıllık ücretli izin uygulamaları
    • Çalışma Koşullarında esaslı Değişiklik ve İş Kanunu m. 22 uygulaması
    • İhtar ve Ücret kesme cezası uygulamaları
    • İşçinin işyerine verdiği zararlarda yapılacak işlemler
    • İş sözleşmesinin feshi türleri ( geçerli nedenle fesih-haklı nedenle fesih)
    • İş sözleşmesinin feshinde düzenlenmesi gereken hukuki belgeler ve işverenlerin dikkat etmesi gereken hususlar
    • İbranamelerin hukuki niteliği ve düzenlenirken dikkat edilmesi gereken hususlar
    • İş güvencesi( işe iade davaları) uygulamaları
    • İş kazalarında düzenlenmesi gereken belgeler
    • Örnek Yargı kararları
  • ÜCRET YÖNETİM SİSTEMİ
    • İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi ve Tarihçesi
      • Değişen Ücret Kavramı
      • Ücret Yönetimi Sisteminin Önemi ve Gerekliliği
    • Ücret Kavramı, Ücret Bileşenleri, Toplam Ücret Paketi, Ücretin Yönetimi Sistemi ve Temel Unsurları, Ücret Yönetiminin Amaçları
    • Ücret Strateji ve Politikaları, İşletme Ücret Yapısı, Ücret Sistemleri, Ücret Yapısının Boyutları, Ücret Yapısı Türleri
    • İşletme Ücret Yapılarının Oluşturulması
      • İşe Dayalı Ücret Yapıları (İş Değerleme, İş Değerleme Süreci ve Yöntemleri)
    • Ücret Yönetiminde İç ve Dış Kıyaslama (İş Değerleme Örnek Çözümü)
    • Yeni Ücret Yapısının Oluşturulması ve Yönetimi
      • İşleri Tek Tek Ücretleme (Nokta Ücretleme / Tekil İş-Ücret Aralığı)
      • İş Gruplarına Göre Toplu Ücretleme (Basamak Tipi / Braket Tipi)
  • İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ
    • Neyi, Nasıl Söylemeliyiz?
    • İletişim Kazaları ve Sonuçları ( ses tonu, beden dili)
    • İletişim Tarzları
    • Konuşma Biçimleri ve Yapılan Hatalar.
    • İkna Teknikleri ve İkna Konuşmalarında Yapılan Hatalar.
    • Konuşma Tarzı ve Kişilik İlişkisi
    • Konuşma Tarzı ve İçerik Seçimi.
    • Konuşma Tarzı ve Vurgu.
    • Uluslararası Hitabet Teknikleri.
    • Eleştiriyi Karşılamak.
    • İletişim ve Yüz ifadesi
    • İletişim ve Nezaket Bilinci
    • Kelime Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
    • Gerçekten Dinlemek Nedir ve Ne Sağlar
BAU Beşiktaş |

3894 TL
KDV Dahil


İlginizi çekebilir ...