Bu sertifika programının amacı hangi meslek grubundan olursa olsun katılımcıların güçlü bir hitabete ve iletişim psikolojisi bilgisine sahip olmasını uygulamalarla sağlamaktır.
Cumartesi / 9:30 - 16:30
Pazar / 9:30 - 16:30
İletişim psikolojisi
Katılım Belgesi: Program sonunda %80 devam koşulunu sağlamaları koşuluyla katılım belgesi verilecektir.
ÖNEMLİ NOT: BAUSEM olarak kişisel verilerinizin gizliliğini önemsiyoruz. 6698 sayılı "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" gereğince ses ve görüntü kaydınız başta olmak üzere kişisel verilerinizin gizliliğini korumak amacıyla eğitimlerimizi kayıt altına almamaktayız.
DOĞRU BİLDİĞİMİZ YANLIŞ SÖZCÜKLER: Gün içinde kullandığımız pek çok sözcüğün yanlış telaffuz edildiğini görüyoruz. Nedir bu yanlış sözcükler, nasıl doğru söylenir?
ARTİKÜLASYON: Kelimelerin doğru ve anlaşılır; TANE TANE söylenebilmesi için olmazsa olmaz.
TEKERLEME çalışması sözcükleri doğru seslendirebilmemiz için en doğru çalışmadır.
VURGU: Konuşurken ya da okuma yaparken vurgular olmazsa olmazımızdır. Müziğin notaları ne ise konuşmanın da notaları vurgulardır. Türkçe de vurgu nerededir? Kaç çeşit vurgu vardır?
TONLAMA: Her metnin, her cümlenin, her sözcüğün duygusu vardır. Konuşmanın ve okumanın etkili olabilmesi için metin çözümlemesinin iyi yapılması gerekir. Akıla ve yüreğe dokunabilmek için tonlamayı iyi yapabilmeliyiz.
NE ÖĞRENDİK: Tüm diksiyon kurallarını ancak bol tekrarla zihnimize yerleştirebilir, metin çözümlemeleri yaparak, süreci hızlandırabiliriz. Zira yıllarca kullandığımız bir dili revize etmek çok zordur. O nedenle şimdi pratik zamanı…
İletişim Kazaları ve Sonuçları (Ses Tonu, Beden Dili)
İletişim Tarzları
Konuşma Biçimleri ve Yapılan Hatalar
İkna Teknikleri ve İkna Konuşmalarında Yapılan Hatalar
Konuşma Tarzı ve Kişilik İlişkisi
Konuşma Tarzı ve İçerik Seçimi
Konuşma Tarzı ve Vurgu
Uluslararası Hitabet Teknikleri
Eleştiriyi Karşılamak
İletişim ve Yüz İfadesi
İletişim ve Nezaket Bilinci
Kelime Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Gerçekten Dinlemek Nedir ve Ne Sağlar?