Banner

İngilizce İş Yazışmaları Atölyesi

İngilizce İş Yazışmaları Atölyesi

Kurumsal Eğitim Talebi

Üye Girişi
Yeni Üyelik

Şifremi Unuttum

Giriş Yap
Sertifika Sorgulama
Aradığınız kriterlere uygun sertifika bulunamadı.
Arama kritelerinizi tekrar kontrol ediniz.
Yeni Sorgulama Yap
Eğitim İçeriği
Küreselleşen İş Dünyasında doğru ve etkin İngilizce iletişim, artık başarının vazgeçilmez unsurlarından biri haline geldi. Gerek mesajların amaca en uygun biçim ve zamanda verilmesi, gerekse tarafların çalışmalarını sürdürürken birbirlerini net olarak anlaması çok önem taşıyor. Bazen bir tek yazı, rapor, teklif veya sunum, bir şirketin tüm vitrini yerine geçerek çok önemli bir iş bağlantısına karar verilmesine veya reddedilmesine neden olabiliyor.
Firma çalışanlarından müşterileriyle veya yabancı firma yetkilileriyle konuşanlardan çok daha fazla kişi İngilizce Yazışma yapıyor. Örneğin ihracat yapan bir firmada Satış öncesi pek çok müşteri adayı ile İngilizce Yazışmalar yapılmakta, pazarlık ve satışın gerçekleşmesinin ardından bu kez de; Üretim, Sözleşme, üretimin kısmen ve tümünün tamamlanması, bu bilgilerin ulaştırılması, ilave taleplerin alınıp cevaplanması, Denetim, Teknik detayların uygunluğu, Sertifikasyon, Yüklemelerin tüm aşamaları, Teslimat, Ödeme, Tahsilat, Bankalarla ilişkiler, ve bu konular ile ilgili doğan her türlü problemin bire-bir veya Hukuken çözümleri aşamalarında mutlaka İngilizce Yazışmalar yapılıyor.
İş hayatında bu konuların sadece telefonda konuşularak halledilmesi söz konusu olamaz. Konuşarak anlaşılsa bile üzerinde anlaşma sağlanan noktaların yazıyla taraflara bildirilmesi şarttır. İtiraz veya kabullerin yazıya dökülüp saklanması gerekir. Yani bu aşamalardaki haberleşmelerin mutlaka yazılı kayıt altına alınması, (telefonla görüşülmüş olsa bile kararlaştırılan noktaların e-mail ile teyitleşilmesi) böylece her iki taraf için de yazılı referans olarak bulunması, doğabilecek anlaşmazlıkların çözümü ve tekrarlanmaması için gereklidir. Satış yapıldıktan sonra satıcının yapmayacağı, ancak "operasyon" dediğimiz işleri (dokümantasyon, sevkiyat, yabancı bankalarla yazışmalar) yapanlar telefonda konuşmaktan çok günlük İngilizce Yazışmalarla işlerini yürütürler.
İhracat dışında da, konusu ve iş prosedürleri ne olursa olsun yabancı firmalarla iş yapan tüm Kurumsal firmalar her iş dosyasını bu şekilde günlük yazışmalar ve sözleşmeler/anlaşmalar ile tutarlar.
Bu eğitim, iş hayatında İngilizce iletişiminde bulunanların bilmesi gereken iletişim tekniklerini uygulamalı olarak vermektedir.
Kimler İçin?
İş hayatında olup şirket içinde ve dışında diğer insanlarla İngilizce yazışmalar yapanlar, şirketini çeşitli düzeylerde temsil edenler, imza yetkileri olsun veya olmasın şirketleri adına görüşmeler ve anlaşmalar yapanlar, her düzeydeki yöneticiler, yönetici adayları, satışçılar, satın almacılar, proje yöneticileri, pazarlık, üretim, sözleşme, denetim, mühendislik, sertifikasyon, yüklemelerin tüm aşamaları, teslimat, muhasebe, finansman, bankalarla ilişkiler, ticaret hukuku konularında çalışanlar, operasyon departmanlarında çalışanlar (dokümantasyon, sevkiyat, yabancı bankalarla yazışmalar yapanlar)
Eğitim Süresi
12 saat / 2 hafta
Cumartesi / 10.00-13.00
Pazar / 10.00-13.00
Eğitim İçeriği
İş Yazışmalarını Basitleştirmenin Temel Kuralları
Mesajlarımızı en kolay ve en anlaşılır şekilde verebilmek için gereken temel kurallar
İngilizce Yazışmalarda En Çok Yapılan Hatalar ve Karıştırılan Kelimeler
İş Yazışmalarının “Olmazsa Olmaz”ları
En doğru ve en etkin yazışma formatlarına neler bulunur? Bunları nasıl kullanmalıyız?
Başlıca Yazışma Tipleri
Aşağıdaki yazışma konularında en uygun terimler ve en uygun cümle yapıları kullanılarak atölye çalışmaları yapılacaktır:
• Firma Tanıtımı
• Teklif isteği / Teklif yanıtı
• İskonto isteği / İskonto yanıtı
• İsteğin kısmen kabul edilmesi
• Bilgi isteğinin teyidi
• Üretimin başladığını bildirme
• Sevkiyatın bildirilmesi
• Teslimattaki gecikmenin bildirilmesi
• Vadenin uzatılma talebi
• Ödeme bildirimi
• Alındığını teyit etme
• Şikayetler ve şikayetlerin karşılanması
o Ödeme gecikmesi
o Teslimattaki gecikme
o Kalite şikayetleri
o Ambalaj şikayetleri
o Eksik mallar
o Muhasebe yanlışlıkları
• Kalite ve Garanti bilgisi verme
• Fiyat teklifine yanıt
• Ödeme koşullarının bildirilmesi
• Fiyatlandırmanın bildirilmesi
• Teslim süresinin bildirilmesi
• Sipariş verme
• Sözleşme cümleleri
• Referans istekleri
• Olumlu Yanıt / Olumsuz yanıt
• Adres değişikliği duyurusu
• Teşekkür Mektubu
• Randevu talebi / yanıt
• Kutlama mektupları
• İyi haber / Kötü haber verme
• Özür Dileme
• Dikkat Çekme
Dış Ticaret Belgelerinde Kullanılan Terimler
Yazışmanın Etkin ve Mesajın Anlaşılır Olması İçin Yapmamız Gerekenler
Katılımcıların Yazışma Sorunları ile İlgili Çalışmalar
Kazanımlar
• İş yazışmalarınızı en etkin biçimde yapabilmek,
• Yazışmalarda en sık yapılan hatalardan kurtulmak,
• En açık ve özlü bir şekilde yazabilmek,
• Mesajlarınızı karşı tarafa en ikna edici bir şekilde ulaştırabilmek,
• Yazışmalarınızda ortaya koyacağınız üslup ile kurumsal ve bireysel kimliğinizi güçlendirmek
Belge
Eğitimin tamamına katılan katılımcılarımıza katılım belgeleri pdf olarak gönderilir.
Eğitim Tarihi 06/03/2021
Eğitim Süresi 12 Saat / 2 Hafta
Lokasyon BAUSEM Online
Eğitim Ücreti 650 TL (KDV Dahil)
Bilgi almak istiyorum
Değerlendirme Anketine Katıl.
İlginizi Çekebilecek Eğitimler