Banner

Tasarım Geliştirme / Design Development

Tasarım Geliştirme / Design Development

Kurumsal Eğitim Talebi

Üye Girişi
Yeni Üyelik

Şifremi Unuttum

Giriş Yap
Sertifika Sorgulama
Aradığınız kriterlere uygun sertifika bulunamadı.
Arama kritelerinizi tekrar kontrol ediniz.
Yeni Sorgulama Yap
Eğitim İçeriği
’Design Development‘’ olarak isimlendirilen, bir tasarımın detaylı olarak tasarlandığı ve geliştirildiği, tasarımın hamurunu oluşturan geliştirme fazının önemi nedir? Konseptten tasarıma nasıl geçmeliyiz ve bu süreçte tasarladığımız ürünü geliştirirken olabilecek her noktayı değerlendiriyor muyuz? Bir ceketin tasarımını, kullanım amacını bozmadan nasıl zenginleştiririz? Bu ve benzeri sorulara odaklanan workshop, ürün oluşturma ve geliştirmede araştırma ve konseptin yanısıra esas ürünü özelleştirecek, farklılaştıracak süreç ve sürecin nasıl işlemesi gerektiği üzerinde duruyor…

İçerik
1- Konsept, Ürün, Kullanıcı ve Tasarım Karesi / 3 sa.
Tasarıma başlarken elimizin altında bir konu ile ilgili olabilecek her türlü done bulunuyor olmalıdır. Bu süreç doğru ve geniş çaplı bir araştırmayla başlayarak; somut ve tasarıma uyarlanabilecek görsellerin toplanması ile devam eder ve konsepte dönüşür. Araştırma ne kadar derin; konsept ne kadar rasyonel ifade edilebilir ise tasarımımız o kadar zengin ve farklı olur. Bu denklemin içinde iki önemli köşe vardır; ürünün kendisi ve kullanıcı. Bir tasarım kullanıcı kitlesiyle ihtiyaç çerçevesinde iletişim kurmadıkça eksik kalır. İlk oturumumuzda tüm bu dinamiklerin önemi ve nasıl irdelenmesi gerektiği üzerinde duruyoruz.
2- Ürünü Masaya Yatırmak, Ürün İhtiyaçları ve Tasarım İlişkisi / 3 sa.
Tasarım kullanılabilir olduğu müddetçe tasarım kabul edilebilir. Diğer türlü sanat eseri sayılırdı ancak moda sanat değildir, sadece estetik açıdan sanattan faydalanır. Bir ceket ve bir tablo arasındaki en derin farktan bu konuyu anlayabiliriz. Ceket bizi soğuktan muhafaza etmeli, yağmura dayanmalı, kalıbı ceket formuna uygun olmalı, malzemeleri ona göre seçilmelidir. Aksi halde ona ceket dememiz biraz zordur. İnsanlar algılarıyla alım yaparlar. Ceket sıcak hissettirmezse ceketi almazlar. Bir resim tablosunun böyle ihtiyaçları yoktur. İkinci oturumumuzda bir ürünün ihtiyaçları, tasarlarken esnetilebilen ve esnetilemeyen özelliklerle tasarımının irdelenmesi üzerinde duruyoruz.
3- Konseptten Tasarıma İlerlemek, Design Development I. / 3 sa.
Konsept ve araştırma görsellerinin birleştirilmesi ile tasarıma girişin gerçekleştirilmesi. Görsellerin üzerinde çalışarak ve seçtiğimiz konsepti işleyerek; önce fikirlerimizle görselleri ardından konsept ile tasarımları yoğururuz. Görseller, konsept ve ürün fikir üretme fazında birbirleriyle ne kadar iyi karıştırılırsa, tasarıma geçişimiz de o kadar kolaylaşır ve zenginleşir. Fikir üretme fazı, görseller, örnekleme çeşitleri, malzeme ve renklerle birlikte tasarımların işlenmesi ve ifade edilmesi çok önemlidir. Görsel ifade hem bize hem birlikte çalıştığımız kişilere fikir geçirecek düzeyde olmalıdır. Bunlarla birlikte; farklı ‘’tasarlama’’ tekniklerinin incelenmesi ve egzersiz yapılması üçüncü oturumumuzda üzerinde duracağımız konulardan.
4- Tasarımın zenginleştirilmesi, Design Development II. / 3 sa.
En çok zorlandığımız konulardan birisi tasarımda çeşitliliğin sağlanması. Bir koleksiyonun hem kendi içinde tutarlı hem de farklı olması denge gerektirir. Tasarım sayısı arttıkça bu dengeyi sağlamak zorlaşabilir. Başladığımızda tasarım yapmak belki nispeten daha kolay gelir ancak görseller tükendikçe fikir üretmekte, tasarımlarımızı sayıca artırmakta, tasarladıklarımızı farklılaştırmakta zorlanmaya başlarız. Son oturumumuzda tasarımlarımızın zenginleştirilmesi üzerinde durup egzersizlerle pekiştirmeye çalışıyoruz.
Kimler İçin?
Moda tasarımı, tekstil tasarımı, kostüm tasarımı, aksesuar tasarım, ürün tasarımı vb. Alanlarda çalışmakta olan tüm tasarımcı/tasarımcı adayları için uygundur.
Hem öğrenciler hem de profesyoneller için önerilir.
Eğitim Süresi
12 Saat / 3 Hafta
Salı 19:30 - 22:00
Perşembe 19:30 - 22:00
Eğitim İçeriği
Eğitim Hedefleri
-Tasarım konseptinden ürün geliştirmeye geçişin kavranması,
-Nitelik-nicelikleri dengeli, alıcı kitleye ve onların ihtiyaçlarına uygun, hikayesi olan tasarımların geliştirilmesinin öneminin anlaşılması ve bu şekilde ürün geliştirmenin öğrenilmesi
-Farklılaşmanın zor olduğu günümüzde, tasarımlarımızı zenginleştirebilme yöntemlerinin incelenmesi
-Tasarım ilhamını ürünün tasarlanmasında doğru kullanabilme ve zengin bir konseptin ürün tasarımına katkısının fark edilmesi
-Somut ve satılabilir tasarım ürünlerinin geliştirilmesindeki süreçlerin keşfedilmesi
-Görsel referansları tasarıma dönüştürmek için yöntemlerin irdelenmesi ve çeşitlendirilmesi
-Yeni ve özgün tasarım fikirlerinin çıkmasında kolaylık sağlanabilmesi
-Kullanıcı kitle ile iletişim kurabilen ürünlerin tasarlanmasının önemi
Belge
Bu eğitim IFA Paris işbirliği ile gerçekleştirilmektedir.
Eğitimin tamamına katılan katılımcılara hem IFA Paris hem de BAUSEM tarafından katılım belgesi verilir.
Eğitim Tarihi 08/06/2021
Eğitim Süresi 12 Saat / 3 Hafta
Lokasyon BAUSEM Online
Eğitim Ücreti 800 TL (KDV Dahil)

Eğitim kayıtları 14/06/2021 tarihinde kapanmıştır.

veya

Kurumsal Talep Et Kurumsal Talep Et
Bilgi almak istiyorum
Değerlendirme Anketine Katıl.
İlginizi Çekebilecek Eğitimler