Başarılı bir tasarım süreci son derece çetrefilli, muğlak, değişken ara ve nihai hedefleri olan, rastlantısallığa çok açık ve hatta bir tutam kaosa muhtaç, ama yine de planlı olması ve tutarlı bir şekilde netice vermesi beklenen bir uygulamadır. Bu özel süreç, başarıya ulaşmak için özel bir stratejik planlama ve yönetim metodu gerektirmektedir. Bu eğitimin amacı katılımcı olan yaratıcı sektör çalışanlarına ve genç profesyonellere tasarım yönetimi ve strateji kavramları ile tanıştırmak ve son derece gerekli olan bu yetkinliği giriş seviyesinde kazandırmaktır. Haftalık olarak muhtelif tasarım yönetimi yayın ve kaynak kitaplarından referans alan seminerler verilecektir. Bu seminerler başarılı tasarım süreç stratejilerinin analizlerini, farklı yaklaşımları ve başarısızlığa uğrayan örneklerin anlatımını ve kursu veren eğitmenin 700den fazla projeye yayılmış 15 yıllık uluslararası tasarım ve inovasyon tecrübesinden örnekleri içermektedir. Ayrıca birinci haftadan itibaren katılımcılar kendi bulacakları kurgusal veya gerçekten uygulama potansiyeli olan bir ürün konsepti etrafında iş fikri, hedef kitle analizi, marka tasarımı, iş modeli gibi gerçek bir süreçte düşünülmesi gereken bütün elementleri de dahil ederek bir tasarım stratejisi projesi geliştireceklerdir. Haftalık olarak bu kurgusal stratejik çalışmanın gelişimi sınıf içinde paylaşılacak, bütün katılımcıların geri bildirimi alınacaktır.
Stratejik tasarım süreci dahilinde hedef kitle analizi, marka analizi ve kurgulama, iş planı kurgulama.
Taktik tasarım süreci dahilinde kullanıcı araştırma metodları, yaratıcı bireysel ve ekip süreç teknikleri ve temel seviyede iletişim, görselleştirme, prototip ve sunum gibi konularda bilgilendirme.
12 Saat / 4 Hafta
1 Şubat 2025
8 Şubat 2025
15 Şubat 2025
22 Şubat 2025
Eğitimle İlgili Önemli Hususlar:
Eğitimin planlanan tarihte başlaması için gerekli asgari katılımcı sayısını belirleme yetkisi Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi'nde olup; katılımcı yetersizliği nedeniyle eğitimleri iptal etme ve/ya ileri bir tarihe erteleme hak ve yetkisine sahiptir. BAUSEM erteleme ve iptal kararını, programın başlama tarihinden iki gün öncesine kadar katılımcılara yazılı olarak bildirir.
BAUSEM olarak kişisel verilerinizin gizliliğini önemsiyoruz. 6698 sayılı "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" gereğince ses ve görüntü kaydınız başta olmak üzere kişisel verilerinizin gizliliğini korumak amacıyla eğitimlerimizi kayıt altına almamaktayız.
Öncelikle genel olarak strateji kavramı, uzun vade ve kısa vade planlama ve sürekli bir analiz kurgusunun önemi gibi konularda katılımcılara bilgi aktarımı yapılacaktır
Daha sonra kaynak kısıtlamalarının, bastıran teslim tarihlerinin, eriyen prototiplerin, salgınların, ekonomik krizlerin, özetle bizi yolumuzu değiştirmek zorunda bırakan çevresel koşulların yokluğunda yani ideal koşullarda bir tasarım süreci kurgusu seminerde anlatılacaktır.
Direkt ve endirekt kullanıcı gözlem ve analiz metodları, ürün fırsat analizleri, SET faktörleri, yaratıcı ekiplerin kurgulanması ve beyin fırtınası metodları gibi konsept tasarıma dair alanlardan başlanarak fikirden, eskize oradan da nihai ürüne kadar uzanan ideal bir ürün tasarım süreci adım adım açıklanacaktır.
Ayrıca bu dersin sonunda katılımcılara 4 hafta boyunca seminerler ile paralel olarak üzerinde çalışacakları kurgusal ürün projesi tanıtılacaktır. Bu 5 haftalık proje çalışmasında katılımcılar kendi karar verdikleri bir mecrada gerekli analizleri yaparak, markası ve iş planı da dahil olmak üzere bir ürün veya servisin tasarım sürecini kurgulayacaklardır. Bu örnek çalışma konvansiyonel anlamda bir ürün tasarımını içermeyecek, yani bilindik anlamda bir form etüdü, model teslimi gibi kısımlara odaklanmayacaktır. İş fikrine, iş fikrinin temellendiği toplumsal, ekonomik veya teknolojik koşullara, kullanıcıların ihtiyaçlarına, ürün fırsatlarına, özetle, üründen ziyade ürünü şekillendiren stratejik düşünce sürecine odaklanacaktır.
İkinci hafta seminerinin ürün tasarım sürecinin en önemli elementinin derinlemesine incelenmesine ayrılacaktır. Kullanıcı. Kullanıcı analizleri için kullanılan focus group, persona, mood board, probing, anketler, kullanıcı yorumu analizleri gibi muhtelif metodlardan bahsedilecek, bu metodların kullanım yerleri, olası eksiklikleri, doğru ve yanlış uygulama örneklerinden bahsedilecektir.
İlk hafta katılımcılara verilmiş olan brief üzerine ilk kritikler verilecektir
Tarih başkalarının hatalarından ders alacak kadar sağ duyulu olanlar için bir hazinedir. En büyük firmaların, en yetkin tasarım ekiplerinin ve en tecrübeli tasarımcıların bile tökezlediği projeler, yanlış giden süreçler bu haftanın seminerinin konusudur. Gerek çevresel faktörler gerek iç dinamikler sebebiyle yanlış giden veya hedefini ıskalayan ürün geliştirme süreçleri katılımcılarla beraber analiz edilecek, nasıl farklı bir netice alınabileceği konusunda spekülatif de olsa bir tartışma yapılacaktır.
Ders sonunda ilk hafta verilmiş olan proje çalışmasının ilk örnekleri bu hafta tekrar incelenecek, katılımcılarla beraber üçüncü haftaya kadar alınmış olan seminerlerdeki kazanımları da pekiştirerek projelerin geliştirilmesi sağlanacaktır.
Bu hafta katılımcıların 4 hafta içerisinde öğrendikleri ışığında gerçekleştirdikleri iş fikirleri ve projeler değerlendirilecek, bütün eğitim süresince verilen bilgiler bu uygulama kurgusu ile pekiştirilecektir.