Oyunlaştırma ve genel oyun dinamikleri başta yaratıcı sektörler olmak üzere profesyonel mecralarda yaratıcı süreçlerin verimliliğini arttırmada, çıktının kalitesinin yükselmesinde ve stres, zaman yönetimi, takım çalışması, motivasyon, yaratıcılıkta kısır döngüye takılma gibi sorunların aşılmasında son derece etkili bir metoddur. Katılımcılar bu seminer serisinde oyunlaştırma ve genel olarak oyun kurma mantığını öğrenecek, hem bireysel hem de takım seviyesinde fikir üretme, takım çalışması kurgulama, takım seviyeside fikir üretme gibi alanlarda öncelikle eğitilecek daha sonra da kendi kurguladıkları oyunları grup içinde deneyerek doğrudan oyunlaştırma tecrübesi kazanacaklardır.
Yaratıcılık ve oyun ilişkisi
Muthelif profesyonel oyunlaştırma ve oyun örnekleri
Konvansiyonel oyunların öğretici yanları
Bireysel seviyede yaratıcı düşünme metodları ve oyun örnekleri
Ekip olarak yaratıcı düşünme metodları ve oyun örnekleri
15 Saat / 5 Hafta
1 Mart 2025
8 Mart 2025
15 Mart 2025
22 Mart 2025
BAUSEM olarak kişisel verilerinizin gizliliğini önemsiyoruz. 6698 sayılı "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" gereğince ses ve görüntü kaydınız başta olmak üzere kişisel verilerinizin gizliliğini korumak amacıyla eğitimlerimizi kayıt altına almamaktayız.
Seminerden sonra katılımcılara verilecek basit gereçlerle bir oyun tasarlamaları istenecek, böylece teori henüz ilk dersten uygulamaya dökülecektir
Daha sonra öğretilen bilgiler ışığında katılımcılardan bir sonraki ders için temel bir oyun tasarlamaları istenecektir.
Oyun ve oyun tasarımı seminerinin pekiştirilmesinden sonra katılımcılara bu derste oyunlaştırma kavramı temel seviyede açıklanacaktır. Oyunlaştırmanın amacı, temel dinamikleri, kullanım alanları ve uygulama örneklerini içeren bir seminer verilecektir.
Son olarak katılımcılar gruplara ayrılarak çok temel seviyede bir oyunlaştırma örneği üzerinde çalışmaya başlamaları istenecektir. Bir sonraki derse ise başlanmış bu çalışmanın tamamlanmış versiyonları getirilecektir.
Bu haftanın seminer konusu ise Oyunlaştırma çalışmasının bir kazanım amacı ile uygulanması olacak. Hedef kazanımların tanımlanması, oyun döngüsü içine bu hedeflerin entegrasyonu gibi temel kavramlar aktarılacak.
Bir sonraki ders için katılımcılardan amaca yönelik bir oyunlaştırma çalışması yapılması istenecek.
Bir sonraki ders için katılımcılardan amaca yönelik bir oyunlaştırma çalışması yapılması istenecek
4 haftalık kazanımların üstünden tekrar geçildikten sonra dersin kapanışı yapılacaktır.