Eğitimcilerin deneyimleri, bilgileri, kendilerine özgü anlatım ve yaklaşımları; her öğrencinin olayları çeşitli açılardan değerlendirmelerine ve zihinlerini daha çok keşfetmelerine yardımcı oluyor.
Bu programla katılımcıların; eğitmenlikle ilgili yetkinliklerini geliştirmek, eğitim süreçlerini en verimli şekliyle yürütebilir hale gelmelerini sağlamak amaçlanıyor.
. İşletmelerin İK uzmanları, uzman yardımcıları ya da çalışanları
. İnsan kaynakları yönetimi konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmek isteyenler
. İşletmedeki pozisyonu gereği kurum içi ya da kurum dışı eğitim vermek durumunda olanlar
. Uzun yıllar eğitimci olmasına rağmen yeniliklere ve değişimlere ayak uydurmak isteyenler
Eğitimle İlgili Önemli Hususlar:
Eğitimin planlanan tarihte başlaması için gerekli asgari katılımcı sayısını belirleme yetkisi Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ve Istanbul Institute®' de olup; katılımcı yetersizliği nedeniyle eğitimleri iptal etme ve/ya ileri bir tarihe erteleme hak ve yetkisine sahiptir. BAUSEM ve Istanbul Institute® erteleme ve iptal kararını, programın başlama tarihinden iki gün öncesine kadar katılımcılara yazılı olarak bildirir.
BAUSEM olarak kişisel verilerinizin gizliliğini önemsiyoruz. 6698 sayılı "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" gereğince ses ve görüntü kaydınız başta olmak üzere kişisel verilerinizin gizliliğini korumak amacıyla eğitimlerimizi kayıt altına almamaktayız.
. Eğitici kimliğini geliştirme
. Yetişkinlerin özellikleri
. Yetişkin eğitiminin temel prensipleri
. Yetişkin öğrenme teorileri
. Eğitim-Gelişim İhtiyacında Yetkinliklerin Yeri ve Önemi
. Eğitim-Gelişim İhtiyacının Nedenleri
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analizi Süreci
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analizi Çalışmasının Amaçları
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analizi ile ilgili Doğru Bilinen Yanlışlar
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analizi ile Sık Yapılan Hatalar
. Yetkinlikler ve Eğitim İhtiyaç Analizi İlişkisi
. Şirket Stratejik Hedefleri, Çalışan Hedefleri ve Eğitim İhtiyaç Analizi İlişkisi
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analizi Düzeyleri
. Organizasyon Düzeyinde Analizin Yapılması
. Pozisyon/İş Düzeyinde Analizin Yapılması
. Personel/Çalışan Düzeyinde Analizin Yapılması
. Grup Çalışması
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analiz Teknikleri
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analizi Tekniklerinin Karşılaştırılması
. Eğitim ve Gelişim İhtiyaç Analizi Verilerinin Kullanımı-Entegre İK Sistemleri İçerisindeki Yeri
. Vaka Çalışması
. Öğretim tasarımının faydaları ve öğretime katkıları
. Tasarımda önemli basamaklar
. Yaygın olarak kullanılan öğretim tasarımı modelleri
. Öğretim tasarımının uygulanması ve değerlendirilmesi
. Soru-Cevap ve Tartışma
. Grup Çalışması
. Vaka Analizi
. Simulasyon
. Rol Yapma
. Oyun sektörü hakkında genel bilgilendirme
. Oyunlaştırmanın psikolojik ve teorik altyapısı
. Oyunları oluşturan elementlerin, mekaniklerin, dinamiklerin ve bileşenlerin listelenmesi
. Oyunlaştırma tasarımı yapılması
. Eğitim ve öğretim için oyunlaştırma ortamlarının oluşturulması
. Oyun temelli öğrenmeye dayalı öğretim planlarının oluşturulması
. Önemli hikâyeler ve etkileri
. Hikâye kurmanın prensipleri
. Hikâye kurma modelleri
. Hikâye anlatmak ve harekete geçirmenin 5 yolu
. Sınıf içerisinde hikâye anlatımının faydaları
. Sınıf içi hikâye anlatım teknikleri
. Öğretim tekniği olarak hikâye anlatımına ait ipuçları kullanımı
. Dijital hikâye kurgulayan uygulamalar ve kullanım alanları
Zaman yönetimi
Motivasyon
Senkron sınıfta yönetim
. İletişim becerileri
. Farklı özelikleri olan katılımcılarla iletişim
. Sunum becerileri
. Neden Eğitim? Neden Gelişim?
. Eğitim ve Gelişim Programının Bileşenleri
. Eğitim ve İşletme Başarısı
. Eğitime Stratejik Yönetim Bakış Açısı ile Yaklaşmak
. Ölçme ve Değerlendirme
. Eğitimde Ölçme
. Eğitimde Değerlendirme
. Eğitimin Etkinliği
. Eğitimin Etkinlik Döngüsü
. Eğitimin Etkinliğini Etkileyen Faktörler
. Modern Organizasyon ve İşletme Teorileri Açısından Eğitimin Etkinliği Modeli
. Eğitimde Transfer Ortaklığı
. Eğitim Transferinin Önündeki Bariyerler ve Çözüm Yolları
. Eğitim Transferinde Eğitmenin Rolü
. Eğitim Transferinde Yöneticinin Rolü
. Eğitim Transferinde Katılımcının Rolü
. Eğitim Etkinliğinin Değerlendirilmesinde Kullanılan Modeller
. Eğitim Etkinliğinin Değerlendirilmesinde Kirkpatrick Modeli
. Reaksiyon Düzeyi ve Kullanılacak Araçlar
. Öğrenme Düzeyi ve Kullanılacak Araçlar
. Davranış Düzeyi ve Kullanılacak Araçlar
. İş Sonuçları Düzeyi ve Kullanılacak Araçlar
. Eğitim Değerlendirmesine İlişkin Sonuçların Raporlanması, Konsolide Olarak Sunulması
. Eğitime Yatırım Odaklı Bakış
. ROI Nedir?
. Model olarak ROI
. ROI Sisteminin Kurulması ve ROI Süreci
. Etkili ROI Sistemi Kurma Kriterleri
. ROI Uygulamalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Yolları
. ROI Hangi Programlar için Uygun?
. Vaka Çalışmaları, Grup Tartışmaları