Bu eğitim kapsamında, uzaktan eğitim türleri (senkron, asenkron, hibrit) ve bu eğitim türleri için etkileşimli ve bireylerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ders tasarımlarının geliştirilmesi anlatılacaktır. Bir bütün olarak ele alınması gereken uzaktan eğitim; içerik, etkileşim, ölçme-değerlendirme, geribildirim gibi öğeleri içermelidir. Bu eğitimde, her bir öğe detaylı bir şekilde ayrı ayrı ele alınarak, bir araya getirildiğinde bütünsel bir tasarımın nasıl olması gerektiği konusuna değinilecektir.
•Farklı öğretim kademelerinde çalışan öğretmenler,
•Akademisyenler,
•Eğitmenler,
•Farklı sektörlerin eğitim departmanlarında çalışan eğitim teknologları,
•Uzaktan eğitim ve eğitim teknolojisi ile ilgilenen tüm bireyler için uygundur.
•Uzaktan eğitim, senkron, asenkron, hibrit kavramlarını kendi kelimeleri ile tanımlayabilecek,
•Senkron, asenkron, hibrit eğitim kavramları arasındaki farkları ayırt edebilecek,
•Uzaktan eğitimin yöntem ve kuramlarını derslerine entegre edebilecek,
•Öğretim tasarımı modeli kullanarak farklı uzaktan eğitim türlerine göre bir ders tasarımı gerçekleştirebilecek,
•Farklı yaş seviyesindeki öğrenenlere yönelik ders tasarımı gerçekleştirebilecek,
•Uzaktan eğitimde etkileşim öğelerini sıralayıp, ders tasarım sürecine entegre edebilecek,
•Uzaktan eğitim dersinde öğrenenlerin katılımlarını artırmalarını sağlayacak ipuçlarını öğrenebilecek,
•Senkron bir derste dikkat edilmesi gereken noktaları sıralayıp, ders sürecine entegre edebilecek,
•Uzaktan eğitimde ölçme-değerlendirme ve geribildirim konularında bilgi sahibi olabilecek