Üye Girişi
Yeni Üyelik

Şifremi Unuttum

Giriş Yap
Sertifika Sorgulama
Aradığınız kriterlere uygun sertifika bulunamadı.
Arama kritelerinizi tekrar kontrol ediniz.
Yeni Sorgulama Yap
Eğitmen

Kendisini iflah olmaz bir hayalperest olarak tanımlayan Murat Şahin, 2001 yılında Retail Marketing Services şirketini kurdu. 2005 yılında “benzeri olmayan iş hayalleri kurmak” için kurucu ortak sıfatı ile Orijinal Şirketleri’ni iş dünyası ile tanıştırdı. Orijinal Şirketleri’nin sayısını 6 yılda dörde çıkarmayı başaran Murat Şahin, “Her gün dün yaptığınız işi bir adım ileriye götürecek bir şey yapıyorsanız o zaman kalite ve inovasyondan bahsedebilirsiniz” diyor.
Mesaj Halkla İlişkiler şirketi bünyesinde çalışarak profesyonel iş yaşamına atılan Murat Şahin, sırasıyla Eczacıbaşı Holding araştırma departmanında, Eczacıbaşı ve Procter & Gamble ortaklığı ile kurulan ve daha sonra Information Resources Inc tarafından satın alınan Panel Pazar Araştırma şirketlerinde çalıştı. Murat Şahin’in 1989 yılında anketör olarak başladığı iş dünyasındaki serüveni 1999 yılında Trade Services Direktörüğü ile devam etti. İş yaşamının ilk dokuz yılını bir futbol maçındaki gözlemci gibi hakemi, oyuncuları, saha kenarını, yedekleri, taktikleri ve taraftarı izleyerek geçirdiğini kaydeden Murat Şahin, aynı yıl sahaya çıkıp ayağını topa uzatmaya karar verdi ve Türkiye’nin değişik yerlerindeki aile şirketi perakende gruplarının satın almalar yöntemi ile büyüyen zincirler ile ilişkilerine aracılık eden Retail Marketing Services şirketini kurdu. Şahin, 2001 yılında Türkiye’nin ilk POD (point of decision) mecrası Trigger’ı piyasaya çıkardı. Ülkedeki tüm büyük zincirleri bir havuzda toplayan sistem, alışveriş arabalarını bir iletişim mecrası haline getirdi.Trigger, ulaştığı tüketici sayısı, tüketicinin satın alma kararına etkisi ve satışlarda yarattığı etkiyi gerçek rakamlarla ortaya koyan ilk mecra oldu.
Hayatı boyunca tek bir cümle ile anlatabileceği bir işe sahip olmadığının altını önemle çizen Murat Şahin, büyük bir başarı örneği sergileyerek 2005 yılında “benzeri olmayan iş hayalleri kurmak” için kurucu ortak olarak hayata geçirdiği Orijinal Şirketleri’nin sayısını 6 yılda dörde çıkardı.
Kötü deneyimlerin iyi şeylere vesile olabileceğinin en güzel kanıtı olan Secure Drive girişimini ise alkollü araç kullanan bir arkadaşının ehliyetine el konulması sonucunda yaratan Murat Şahin, bugün part time özel şoför hizmeti ile birlikte dört büyük şehirde “havalimanına ulaşmanın en ekonomik, en konforlu ve en çevreci” yolu olan bu girişimiyle her ay binlerce kişiye hizmet sağlıyor. Secure Drive fikri ile 2010 yılında Junior Chambers International tarafından Creatice Young Enrteprenuer Award (Yaratıcı Genç Girişimci Ödülü) Türkiye birincisi seçilen Murat Şahin, aynı zamanda Türkiye adına dünya yarışmasına katılma hakkını da elde etti. 2011 yılında ise European Business Awards’ta Yılın Girişimcisi kategorisinde ülkemizi temsil etti.
“Her sabah acaba bugün ne öğreneceğim diye uyanarak, bilgi ve deneyimin paylaştıkça artacağı inancı ile her isteyenle paylaşarak yaşıyorum. Ve biliyorum ki çevremdeki insanlardan başka hiçbir sermayemiz yok” diyen Murat Şahin, 1999 – 2003 yılları arasında elektronik raf yönetimi, kategori yönetimi, perakendeci sayımı perakende ve pazarlama alanında Türkiye’nin ilk kez duyduğu ve kendisinin de içinde bulunduğu projeler hakkında Retail News dergisinde izlenimlerini yazdı. Murat Şahin, 2003 – 2007 yılları arasında da başarı öykülerinin birinci ağızdan dinlenip paylaşılmasına aracılık edebilmek için CEO’s dergisinde “Işığın Peşinde” röportajlarına imza attı. Profesyonel iş yaşamının yanı sıra Çağdaş Perakendecilik Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, Internation Counsil of Shopping Centres, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacılar Derneği’nde aktif üye ve yönetici olarak görev aldı. 2014’te Endeavor Girişimcisi seçilen ve World Future Society üyesi olan Murat Şahin, aynı zamanda Fütüristler Derneği Yüksek İstişare Kurulu Başkanı.

Gelecek Farkındalığı