Üye Girişi
Yeni Üyelik

Şifremi Unuttum

Giriş Yap
Sertifika Sorgulama
Aradığınız kriterlere uygun sertifika bulunamadı.
Arama kritelerinizi tekrar kontrol ediniz.
Yeni Sorgulama Yap
Eğitmen

 

 

 

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Lisans

 İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Selçuk Üniversitesi

2006

Yüksek Lisans

Eğitim Programları ve Öğretim

Gaziantep Üniversitesi

2011

Doktora

Eğitim Programları ve Öğretim

Gaziantep Üniversitesi

2016

 

Yüksek Lisans Tezi: İlköğretim 6. sınıf matematik dersinde kullanılan aktif öğrenme temelli etkinliklerin öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarına, akademik başarı ve yaratıcı düşünme düzeylerine etkisi

 

Doktora Tezi: Matematik Dersinde Otantik Görev Odaklı Öğrenme Süreçlerinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması

 

5. Dil Puanı:    2011 KPDS 61.25 

 

6. Yayınlar

6.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler 

Bay, E., Ilhan, M., Aydın, Z., Kinay, İ., Yiğit, C., Kahramanoğlu, R., ... & Özyurt, M. (2014). An Investigation of Teachers’ Beliefs about Learning. CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE16, 55-90. 

 6.2. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

Özgan, H., Aydın, Z., (2010). Okul-Aile İşbirliğine İlişkin Yönetici, Öğretmen ve Veli Görüşleri. E-Journal of New World Sciences Academy: Education Sciences, Volume:5, Number:3, pp:1169-1189.

 

Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z., & Küllük, M. C. (2011). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Algılarının İncelenmesi ve Karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi10(1), 617-635.

 

Aydın, Z. (2011). Yaratıcılık ve Ulusal Eğitim Programlarında Yaratıcılığa İlişkin Araştırmalar. Education Sciences6(1), 362-385.

 

Bay, E., İlhan, M., Aydın, Z., Kinay, İ., Özyurt, M., Kuzu, S., ... & Yiğit, C. (2012). Belief Scale Towards Learning: Study Of Validity And Reliability. Journal of Human Sciences9(2), 1008-1030.

 

Bay E., Vural, Ö. F., Kahramanoğlu, R., & Aşk, Z. A. (2016). Teacher Views on School-Based Curriculum Development Approach (An Analysis of Applicability in Turkey)/Okul Temelli Program Geliştirme Yaklaşımına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Türkiye’de Uygulanabilirlik Üzerine Bir İnceleme). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,13(34).

 

Aşk, Z. A., Bay, E. (2018). 7. Sınıf Matematik Dersinde Otantik Görev Odaklı Öğrenme Süreçlerinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Eylem Araştırması). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 95-112.

 

 

6.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler.  

Özgan, H., Aydın, Z., Yiğit, C. & Küllük, M. C. (2009). Resmi ve Özel İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Karşılaştırılması, 4. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 7-9 Ekim 2009, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İstanbul.

 

Özgan, H., & Aydın, Z. (2009). İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okul Kavramına İlişkin Algıları. 4. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 7-9 Ekim 2009, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İstanbul.

 

Özgan, H., & Aydın, Z. (2010). Okul-aile işbirliğine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Tam Metin Kitabı, 802-811. Elazığ.

 

Aydın, Z., Summak, E.G., (2010). Yaratıcılık ve Ulusal Eğitim Programlarında Yaratıcılığa İlişkin Araştırmalar, 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16-18 Eylül 2010, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kıbrıs.

 

Bay, E.; Kahramanoğlu, R. ve Aydın, Z. (2013), Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri Bağlamında “Rehber Öğretmenlik” Uygulamasının Sınıf Öğretmenlerine Göre Değerlendirilmesi, Sözlü Bildiri, 12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Mayıs, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.

 

Aydın, Z.; Kahramanoğlu, R. ve Bay, E. (2013). Teachers’ Opinions Concerning School-Based Cirriculum Development (An Analysis of Its Applicability In Turkey), Sözlü Bildiri, European Conference on Cirriculum Studies, 18-19 Ekim, University of Minho, Baraga, Portekiz.

 

Aşk, Z. A., Yiğit, C. (2017), Yenilenen Ortaokul Matematik Öğretim Programının Getirdiği Değişikliklerin Doküman Analizi ve Öğretmen Görüşleri Bağlamında İncelenmesi, Sözlü Bildiri,

 5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK 2017), 26-28 Ekim, Marmaris.

 

Aydın, Z.; Ağı, S. (2019), Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Çeşme Örneklemi),  Sözlü Bildiri, Uluslararası V. Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi (2019), 27- 29 Haziran, İstanbul.

 

6.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

 

Aşk, Z. A., Karakoç, B. ve Bay, E. (2018). Otantik Öğrenme, (Kitap Bölümü), Pegem Yayınevi (Baskıda).

 

6.5. Diğer Bilimsel Etkinlikler ve Deneyim

 

  • 7. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri. Kasım 2008, İzmir
  • Torrance Yaratıcı Düşünce Testleri Puanlama Eğitim Atölyesi. (Prof. Dr. A. Esra Aslan, Şubat 2010)
  • 3.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Mayıs 2014, Gaziantep
  • TÜBİTAK 2237 Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı Kapsamında Düzenlenen Proje Süreç Eğitimi. (Gaziantep Üniversitesi, Ocak 2014)
  • 26.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi. Nisan 2017, Antalya
  • Yetenek ve Öğrenme Sempozyumu. Kasım 2018, İzmir
  • 517B741, Çeşme İmam Hatip Ortaokulu Bilim Fuarı, Bilim Ve Toplum, Yürütücü, Sonuçlandı, BİLİM TOPLUM, Bilim Ve Toplum Programları Müdürlüğü, Projeye Katılma/Ayrılma Tarihleri: 15.02.2017 - 01.08.2017,          Proje Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2017 - 01.08.2017.
  • 2023 Eğitim Vizyonu İzmir Çalıştayı. Aralık 2018, Çeşme

 


 

Eğitimde Oyunlaştırma - Dijital Oyun

Online