Yüksek Lisans Tezi: İlköğretim 6. sınıf matematik dersinde kullanılan aktif öğrenme temelli etkinliklerin öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarına, akademik başarı ve yaratıcı düşünme düzeylerine etkisi
Doktora Tezi: Matematik Dersinde Otantik Görev Odaklı Öğrenme Süreçlerinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
5. Dil Puanı: 2011 KPDS 61.25
6. Yayınlar | ||||||||||||||||
6.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler Bay, E., Ilhan, M., Aydın, Z., Kinay, İ., Yiğit, C., Kahramanoğlu, R., ... & Özyurt, M. (2014). An Investigation of Teachers’ Beliefs about Learning. CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE, 16, 55-90. | ||||||||||||||||
6.2. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler | ||||||||||||||||
Özgan, H., Aydın, Z., (2010). Okul-Aile İşbirliğine İlişkin Yönetici, Öğretmen ve Veli Görüşleri. E-Journal of New World Sciences Academy: Education Sciences, Volume:5, Number:3, pp:1169-1189.
Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z., & Küllük, M. C. (2011). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Algılarının İncelenmesi ve Karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 617-635.
Aydın, Z. (2011). Yaratıcılık ve Ulusal Eğitim Programlarında Yaratıcılığa İlişkin Araştırmalar. Education Sciences, 6(1), 362-385.
Bay, E., İlhan, M., Aydın, Z., Kinay, İ., Özyurt, M., Kuzu, S., ... & Yiğit, C. (2012). Belief Scale Towards Learning: Study Of Validity And Reliability. Journal of Human Sciences, 9(2), 1008-1030.
Bay E., Vural, Ö. F., Kahramanoğlu, R., & Aşk, Z. A. (2016). Teacher Views on School-Based Curriculum Development Approach (An Analysis of Applicability in Turkey)/Okul Temelli Program Geliştirme Yaklaşımına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Türkiye’de Uygulanabilirlik Üzerine Bir İnceleme). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,13(34).
Aşk, Z. A., Bay, E. (2018). 7. Sınıf Matematik Dersinde Otantik Görev Odaklı Öğrenme Süreçlerinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Eylem Araştırması). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 95-112.
| ||||||||||||||||
6.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler. Özgan, H., Aydın, Z., Yiğit, C. & Küllük, M. C. (2009). Resmi ve Özel İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Karşılaştırılması, 4. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 7-9 Ekim 2009, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İstanbul.
Özgan, H., & Aydın, Z. (2009). İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okul Kavramına İlişkin Algıları. 4. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 7-9 Ekim 2009, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İstanbul.
Özgan, H., & Aydın, Z. (2010). Okul-aile işbirliğine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Tam Metin Kitabı, 802-811. Elazığ.
Aydın, Z., Summak, E.G., (2010). Yaratıcılık ve Ulusal Eğitim Programlarında Yaratıcılığa İlişkin Araştırmalar, 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16-18 Eylül 2010, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kıbrıs.
Bay, E.; Kahramanoğlu, R. ve Aydın, Z. (2013), Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri Bağlamında “Rehber Öğretmenlik” Uygulamasının Sınıf Öğretmenlerine Göre Değerlendirilmesi, Sözlü Bildiri, 12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Mayıs, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
Aydın, Z.; Kahramanoğlu, R. ve Bay, E. (2013). Teachers’ Opinions Concerning School-Based Cirriculum Development (An Analysis of Its Applicability In Turkey), Sözlü Bildiri, European Conference on Cirriculum Studies, 18-19 Ekim, University of Minho, Baraga, Portekiz.
Aşk, Z. A., Yiğit, C. (2017), Yenilenen Ortaokul Matematik Öğretim Programının Getirdiği Değişikliklerin Doküman Analizi ve Öğretmen Görüşleri Bağlamında İncelenmesi, Sözlü Bildiri, 5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK 2017), 26-28 Ekim, Marmaris.
Aydın, Z.; Ağı, S. (2019), Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Çeşme Örneklemi), Sözlü Bildiri, Uluslararası V. Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi (2019), 27- 29 Haziran, İstanbul.
6.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
Aşk, Z. A., Karakoç, B. ve Bay, E. (2018). Otantik Öğrenme, (Kitap Bölümü), Pegem Yayınevi (Baskıda).
6.5. Diğer Bilimsel Etkinlikler ve Deneyim
| ||||||||||||||||
|