Eğitim İçeriği
Küreselleşme, teknolojide yaşanan ilerlemeler, bilginin hızlı ve kolay bir biçimde yayılması gibi son yıllarda tüm dünyayı etkisi altına alan gelişmeler iş dünyasında yoğun rekabet ortamını da beraberinde getirmiştir. Bunun sonucu olarak günümüzde iş yaşamında yetenekli çalışanların istihdam edilmesi kadar, doğru işe doğru kişinin istihdam edilmesi de önem kazanmaktadır. İş dünyasının ihtiyaç duyduğu bireylerin yetişmesi, bireyin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal olarak bir bütün olarak gelişmesi ve yaşamdaki rollerini yerine getirmesi için gerekli olan özellikleri kazandırmaya yönelik bir süreç olan eğitim içinde gerçekleşmektedir. Eğitim içinde birey; birey olarak insan; sosyal bir varlık olarak insan ve meslek elemanı olarak insan olmak üzere üç farklı konumu açısından ele alınır (Yeşilyaprak, 2016).Bireyin ilgi ve yeteneklerine uygun mesleği seçmemesi, kariyer yaşamını önemli ölçüde etkilemekte, ülkemizde eğitimli genç insanlar iş bulmakta zorlanmaktadır. İşsizlik oranın özellikle genç insanlar söz konusu olduğunda daha da arttığı görülmektedir (Dünya Bankası, 2015). Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik koşullar ve bunun sonucu olarak gençlere sağlanan istihdam olanakları düşünüldüğünde, yükseköğretime girişte yapılan mesleki seçimlerin ne kadar gençlerin bilinçli seçimleri olduğunun sorgulanması ve gerekli önlemlerin alınması gerekliliği karşımıza çıkmaktadır.Sonuç olarak, Milli Eğitim Bakanlığı bu konuya eğilmiş ve okullarda Kariyer Danışmanlarının çalışması yönünde bir politika belirlemiştir. Bu durum ‘Meslek Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı Sertifika Programları’na ihtiyacı ortaya çıkarmıştır. Ülkenin ihtiyaç duyduğu alanlardan bireylerin yetiştirilerek ülke kalkınmasına katkı sağlamayı hedefleyen Bahçeşehir Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde açılmak üzere ‘Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı’ sertifika programı hazırlamıştır. Programın hazırlanmasında ‘The National Career Developmen Association’ kurumunun belirlemiş olduğu kariyer psikolojik danışmanının sahip olması gereken 11 yeterlilik alanı dikkate alınarak oluşturulmuştur.Bu alanlar;Kariyer Gelişim KuramlarıBireyle ve Grupla Psikolojik Danışma BecerileriBirey ve Grupla Ölçme ve DeğerlendirmeBilgi KaynaklarıProgram Yönetimi ve UygulamasıKonsültasyon (Müşavirlik)Farklı Gruplar (cinsiyet, din, dil, etnik köken, engelililik, vb)SüpervizyonEtik ve Yasal KonularBilimsel Araştırma YöntemleriTeknolojiÜlkemizde kariyer psikolojik danışmanlığı alanının önemini tanıtmak, kariyer psikolojik danışmanlığı konusunda uluslararası standartlarda bilgi ve beceri edinmiş bireyler yetiştirmek, gençlerin ve yetişkinlerin sağlıklı kariyer geliştirebilmelerine destek sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir sertifika programıdır.
Kimler İçin?
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü başta olmak üzere;Psikoloji,İnsan Kaynakları,İşletme,İktisat,Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileriEndüstri Mühendisliğiİşletme MühendisliğiSosyolojiFelsefeÇocuk Gelişimi ve EğitimiÖzel Eğitim ÖğretmenliğiÖğretmenlikSosyal HizmetlerİletişimEğitim Yöneticiliğigibi alanlarda lisans veya yüksek lisans eğitimi almış, en az iki yıl iş deneyimine sahip kişiler, yapılan mülakatlar sonucu programa kabul edileceklerdir. Yukarıda adı geçen alanlar dışında, üniversitelerin herhangi bir alanından lisans veya yüksek lisans eğitimi almış kişiler de eğer kariyer geliştirme ile bağlantılı bir iş deneyimleri varsa, kontenjan durumuna göre programa başvurabilirler.
Eğitim Süresi
230 saat / 19,5 hafta (örgün)40 saat süpervizyonCumartesi / 09:30 - 16:30Pazar / 09:30 - 16:30
Belge
Programde süpervizyon sürecini tamamlayıp, yapılacak olan projede başarılı olan ve yüzde 70 katılım şartını karşılayan katılımcılar " Kariyer Gelişim Uzmanı" ünvanına sahip olacaklarıdır.
a. Bireyin yaşamında çalışmanın anlam ve önemi b. Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında temel kavramlar c. Kariyer Danışmanlığı yeterlilikleri: CACREP d. Kariyer Danışmanlığının tarihsel gelişimi
a. Psikolojik faktörler: yetenek, ilgi, kişilik özellikleri, mesleki değerler. b. Sosyolojik Faktörler: Aile, sosyoekonomik durum c. Cinsiyet d. Ekonomik ve politik faktörler e. X, Y ve Z kuşakları
a. Psikodinamik KuramlarPsikoanalitik yaklaşımAdlerian yaklaşımRoe’nun YaklaşımıMyers briggs Tip Teorisib. Gelişimsel YaklaşımlarGinzberg ve Arkadaşlarının KuramıSuper’ın Yaşam Boyu-Yaşam Alanı yaklaşımıGottfredson’un Daraltma-Uzlaşma Kuramıc. Özellik-Faktör Uyumlu KuramlarÖzellik ve Etmen Kuramıİş Uyumu KuramıHollond’un Tipoloji Kuramıd. Sosyal-Bilişsel YaklaşımlarSosyal Öğrenme KuramıSosyal Bilişsel Kariyer KuramıBilgi İşleme Yaklaşımıe. Çağdaş Yaklaşımlar ve ModellerSavickas’ın Kariyer Yapılandırma KuramıHansen’in Bütünleştirilmiş Yaşam PlanlamasıPost modern yaklaşımlarMesleki teleskop modeliKariyer Yelkenlisi modeli
a. Allen Ivey b. Gerard Egan Ödev: Hipotetik bir vaka ile 30 dk video çekimi ve incelenmesi
a. Psikolojik Danışmanın rolüb. Danışanla ilgili faktörler: Beklentiler ve motivasyon,olgunluk düzeyi, değişime hazırbulunuşluğuc. Kariyer Danışmanlığı teknikleri
a. Grup lideri ve üyelerb. Terapötik faktörler c. Grup süreci
a. Program geliştirme ve yönetimi b. Eğitim programlarının değerlendirilmesi c. Öğretme ve öğrenme süreçleri d. Sunum ve eğitim becerilerinin geliştirilmesi
a. İlkokulda mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı b. Ortaokulda mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı c. Lisede mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı d. Yükseköğretimde mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı
a. Ölçme ve değerlendirmeb. Psikolojik ölçme araçları c. Nicel değerlendirme d. Nitel değerlendirme Ödev: Seçilen bir ölçeğin 10 kişiye uygulanarak değerlendirilmesi
a. Etik uygulamalara meydan okuyacak konularSosyal Medya, Sanal çalışma ortamı, aile ve sosyal adalet, ulaşılabilirlik ve eşitlik, sosyal adalet ve hak savunuculuğu vb.
a. Çokkültürlü olmak b. Kadınlar c. Engelliler d. Etnik ve din e. Sosyoekonomik statü f. LGBT+
a. Karar verme süreci b. Karar verme sürecinde bireye yardımcı olma c. İş arama stratejileri d. İşte kalabilirlik b. İşini kaybetme ve iş değiştirme c. İşe uyum d. emeklilik
a. Ekonomik ve Yapısal Değişimler b. Mevcut kamu politikaları ve iş gücü piyasalarındaki trendler c. Bilgi kaynaklarına ve istatistiklere ulaşmak d. Değişen meslek alanları e. İş gücü pazarını etkileyen unsurlar f. Bireysel düzeyde örgütsel davranış: iş yaşam dengesi, iş dizaynı g. Grup düzeyinde örgütsel davranış: liderlik, grup dinamikleri h. Örgüt düzeyinde örgütsel davranış: toplumsal kültür, örgüt kültürü k. Ülkemizdeki istihdam sistemi
Eğitim Tarihi
07/12/2019
Eğitim Süresi
270 Saat
Lokasyon
BAU Beşiktaş
Eğitim Ücreti
9.000 TL (KDV Dahil)
Bilgi almak istiyorum


