Oyunlaştırma ve genel oyun dinamikleri başta yaratıcı sektörler olmak üzere profesyonel mecralarda yaratıcı süreçlerin verimliliğini arttırmada, çıktının kalitesinin yükselmesinde ve stres, zaman yönetimi, takım çalışması, motivasyon, yaratıcılıkta kısır döngüye takılma gibi sorunların aşılmasında son derece etkili bir metoddur. Katılımcılar bu seminer serisinde oyunlaştırma ve genel olarak oyun kurma mantığını öğrenecek, hem bireysel hem de takım seviyesinde fikir üretme, takım çalışması kurgulama, takım seviyeside fikir üretme gibi alanlarda öncelikle eğitilecek daha sonra da kendi kurguladıkları oyunları grup içinde deneyerek doğrudan oyunlaştırma tecrübesi kazanacaklardır.
2. Ürün tasarımında pazar ve trend araştırmasının önemini kavrar.
3. Eskiz yapmak, teknik çizim, maket vb. araçların sürece kattığı faydayı deneyimler.
4. Bilgisayar destekli tasarım sürecinde dosya özellikleri ve program kabiliyeti konusunda farkındalığı artar.
5. Tasarım tescili, faydalı model ve patent arasındaki ayrımlar ve fikri koruma konusunda temel seviyede bilgi edinir.
Programın kapanışı katılımcıların hızlı prototip yöntemleri ile üretilmiş tasarımlarından oluşan bir sergi ile yapılır.
24 Saat / 6 Hafta
2 Mart 2025
9 Mart 2025
16 Mart 2025
23 Mart 2025
30 Mart 2025
6 Nisan 2025
Eğitimle İlgili Önemli Hususlar:
Eğitimin planlanan tarihte başlaması için gerekli asgari katılımcı sayısını belirleme yetkisi Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi'nde olup; katılımcı yetersizliği nedeniyle eğitimleri iptal etme ve/ya ileri bir tarihe erteleme hak ve yetkisine sahiptir. BAUSEM erteleme ve iptal kararını, programın başlama tarihinden iki gün öncesine kadar katılımcılara yazılı olarak bildirir.
BAUSEM olarak kişisel verilerinizin gizliliğini önemsiyoruz. 6698 sayılı "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" gereğince ses ve görüntü kaydınız başta olmak üzere kişisel verilerinizin gizliliğini korumak amacıyla eğitimlerimizi kayıt altına almamaktayız.
Nasıl pazar araştırması yaptıkları, nasıl trend araştırması yaptıkları ile ilgili katılımcı bir yaklaşımla yöntemler belirlenecek. Bu yöntemler gün içerisinde kullanılarak örnek ürün tipi (diş fırçası) özelinde pazar ve trend analizleri yapılacak. Tüm katılımcıların yorumları ile kritik süreci. Kullanıcı kitlenin belirlenmesi. Analiz sonucunda belirlenen eğilim başlığının karakter analizi yapılarak sıfat ve karakter özelliklerinin çıkartılması.
Kazanım: Projesinin var olma sebeplerini ve öz değerlendirme kriterlerinin(PROJE KANUNU) belirlenme deneyimi.
Gün sonunda kahve kupası veya fincan çalışacağımızı aktarıp, gün içindeki deneyimi bu ürün özelinde yaparak haftaya kendi Proje Kanunu’nu getirmeleri istenecek.
Bir kaç katılımcının proje kanunları katılımcı yöntemle kritik edilecek. Artıları eksileri tartışılacak. Tüm Proje Kanunları dondurulup, hızlı fikir eskizleri aşamasına geçilecek. Neye ulaşmak istendiği bilindiği için eskizden korkulmaması gerektiği, eskiz yöntemleri, 1/1 ölçekte çalışmanın önemi, Teknik eskizin önemi aktarılacak.
Gün sonunda bir kaç katılımcının Proje Kanunu ve eskizleri katılımcı yöntemle birlikte değerlendirilecek.
Bir kaç katılımcının proje kanunu ve nihai form önerilerini aktardıkları eskizleri asılacak ve katılımcı yöntemle tartışılacak.
Gün içerisinde teknik eskizler ve gerekli olabilecek mock-up ve maket çalışmaları yapılacak.
Kazanım: Teknik çizim yöntemleri ile düşünmenin önemi deneyimlenecek. Katılımcılık katkısı ile çizim dili ile iletişimin önemini algılama. (Göz düşünür)
Gün sonunda bir kaç katılımcının Proje Kanunu, nihai eskizleri ve maketleri katılımcı yöntemle birlikte değerlendirilecek.
Her katılımcının hafta içinde nihai Teknik kararları alması ve tercihen nesne el ilişkisini maket ve mock-up ile sorgulamaya başlaması istenecek.
Bir kaç katılımcının proje kanunu ve nihai form önerilerini aktardıkları eskizleri ve teknik çizimleri asılacak ve tüm katılımcıların katkısı ile tartışılacak.
Gün içerisinde teknik eskizler ve gerekli olabilecek mock-up ve maket çalışmaları yapılacak.
Kazanım: Kendi Proje Kanunu’na uyarak tasarlama deneyimi. Katılımcıların katkısı ile Teknik çizim ve maket ile iletişimin önemini algılama. (El konuşur)
Gün sonunda bir kaç katılımcının Proje Kanunu, nihai eskizleri ve maketleri katılımcı yöntemle birlikte değerlendirilecek.
Her katılımcının hafta içinde, son karar aldıkları, maket ve teknik eskizlerini yaptıkları konseptlerini doğru 2D Teknik çizime aktarmaları ve bunu kullanarak doğru 3D data haline getirmeleri istenecek.
Bir kaç katılımcının 3D CAD dataları analiz edilecek. Tam kapalı hale getirilmiş yüzey modellemenin önemi, yalın modellemenin önemi, modellemede geometri bilgisinin önemi, profesyonel hayatta karşılaşılan sürpriz durumlar ve bu durumlar sebebi ile yapılması gerekecek revizyonlar aktarılacak.
Kazanım: Program bilgisi hiçbir zaman yetmez, uzun süre ve devamlı emek vermek gerekir.
Gün sonunda her katılımcının 3D datası ile ilgili yorumlar yapılarak bitirilmesi amaçlanacak.
Her katılımcının hafta başında 3d datasını belirlenen formatta teslim etmesi istenecek. Bu datalar kurum içerisindeki hızlı prototip cihazında üretilecek. Kapanış sergisi düzenlenecek.
Kazanım: Ter döktüm, fikrimi ve emeğimi korumak öncelikle benim görevim olmalı.
Teorik bilgilerin aktarımı sonrasında kalan yaklaşık 2 saatte kendi tasarımlarının tescil başvurularını yapmaları, görsellerini ve metinlerini hazırlamaları ve evrakı doldurmaları istenecektir.