Yaratıcı yazarlık atölyeleri genellikle öykü ve roman yazarlığına eğilmektedir. Bu programda ise kurmaca metin daha geniş bir bakış açısıyla ele alınmaktadır. Editörün gözünden, oyuncunun gözünden, eleştirmenin gözünden kurmaca metinler değerlendirilecek; roman ve öykünün yanı sıra senaryoya, şiire ve çocuk kitabı yazarlığına da yer verilmektedir. Sertifika programı katılımcıları hangi kurmaca metin türüne yakınlık duyduklarını keşfedecek; bu türlere karşı ilgi düzeylerini artırabileceklerdir.
ÖNEMLİ NOT: Eğitimin planlanan tarihte başlaması için gerekli asgari katılımcı sayısını belirleme yetkisi BAUSEM’de olup; BAUSEM katılımcı yetersizliği nedeniyle eğitimleri iptal etme ve/ya ileri bir tarihe erteleme hak ve yetkisine sahiptir. BAUSEM erteleme ve iptal kararını, programın başlama tarihinden iki gün öncesine kadar katılımcılara yazılı olarak bildirir.
ÖNEMLİ NOT: BAUSEM olarak kişisel verilerinizin gizliliğini önemsiyoruz. 6698 sayılı "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" gereğince ses ve görüntü kaydınız başta olmak üzere kişisel verilerinizin gizliliğini korumak amacıyla eğitimlerimizi kayıt altına almamaktayız.
Hafta | Eğitmen | Saat | Süre | Gün | Veriliş Biçimi | Tarih | |
1 | Eylül Görmüş | 3 | 0,5 gün | Hafta içi | Yüz yüze | 18 Şubat Salı
| |
Eleştirmen Gözünden Kurmaca Metin "Kurmaca kurtarır, hakikat öldürür." Katalan yazar Javier Cercas'ın Sahtekar'ında onlarca kez geçiyor bu cümle… Öyle mi sahiden? Öyleyse, nasıl kurtarır kurmaca? Dahası, kurmaca nerede başlar, nerede biter? Hakikatten beslenir muhakkak ama, hakikati de biçimlendirebilir mi? Hafızanın güvenilmezliği edebiyatı nasıl mümkün kılar? Kahraman nedir? Her kahraman biraz anti-kahraman mıdır? Yazarın karakteriyle kurduğu ilişki okurda nasıl karşılık bulur? Bunlar gibi birçok soruya, gerçek bir hikâyeden yola çıkarak yazılmış, birden fazla tür arasında salınan Sahtekar romanı üzerinden cevap arayacağız. | |||||||
1 | Saadet Özen | 3 saat | 0,5 gün | Hafta içi | Yüz yüze | 20 Şubat Perşembe 19.00-22:00 | |
Editör Gözünden Kurmaca Metin Bir editör kurmaca metne nasıl yaklaşır? İyi bir metnin belirtileri nelerdir? Edebiyatı nasıl ayırt ederiz? Kurmaca metindeki tutarsızlıklar neler olabilir? Üslup bir editörü nasıl etkiler? Editör neleri değiştirmek ister? Editörün sınırları nelerdir? | |||||||
1 | Doç. Dr. Tuğba Çelik Korat | 6 saat
| 1 gün | Hafta sonu | Yüz yüze | 22 Şubat Cumartesi 09:30-16:30 | |
Öykü Yazmaya Başlamak Bir öykü yazmak için gerekli temel öğeler nelerdir? İnandırıcı bir karakter yaratmak, çatışma bulmak, çatışmayı ve olayları sınırlamak, tüm bunları derinleştirmek. Metinsellik ölçütleriyle öyküdeki dili ve anlatımı nasıl geliştirebiliriz? Katılımcılarla yazma uygulamaları yapmak. | |||||||
1 | Gürsel Korat | 6 saat | 1 gün | Hafta sonu | Yüz yüze | 23 Şubat Pazar 09:30-17:30 | |
Romanın Yazma Süreci Roman fikri nasıl oluşur? Bir romancı romana çalışma sürecini nasıl belirler? Karakter, tip ve kahraman nedir? Roman ve anlatıcı sorunu nedir? Romanın diğer sanat disiplinleriyle ilişkisi var mıdır? Romanda zaman nedir? Romanda mekan ne anlama gelir? Yazarın bakış açısı ne demektir? | |||||||
2 | Yüksel Aksu | 6 saat | 1 gün 0,5+0,5 | Hafta içi | Yüz yüze | 25 Şubat Salı 19.00-22:00 27 Şubat Perşembe 19.00-22:00 | |
Senaryonun Temelleri (Sinopsis-Tretman Senaryo) Kurmaca senaryo yazım aşamaları nelerdir? Senarist hikayesini nasıl belirler ve geliştirir? Senaryo yazım sürecinde senaristin beslendiği alanlar nelerdir? İyi hikaye anlatımının senaryo yazımındaki yeri? | |||||||
2 | Deniz Barut | 6 saat | 1 gün | Hafta sonu | Yüz yüze | 1 Mart Cumartesi 09.30-16.30 | |
Oyuncu Gözünden Senaryo ve Film Hikayesi Bir oyuncu, sinema filmi ya da TV drama serisi senaryosunu kendi karakteri ve hikayenin bütünü üzerinden nasıl ele alır? Yazarın imgeleri oyuncunun karakter yaratım sürecine ve hikayeye doğru hizmet etmesine nasıl katkı sağlar? Senarist ne der, oyuncu ne anlar? Senaristin kaleminden, oyuncunun yorumuna, yönetmenin yorumundan, perde veya beyaz cama yansıyan karakterin ve temel olarak hikayenin, oyuncu gözüyle yolculuğu ele alınacak, yazılı ve görsel örnekleri üzerinden katılımcıya aktarılacaktır. | |||||||
2 | Nilay Özer | 3 saat | 0.5 gün | Hafta sonu | Yüz yüze | 2 Mart Pazar 09.30-12.30 | |
Şiirin Diline Doğru Şiir nasıl okunmalı?", "Şiir nasıl yazılır?" Şairler ve şiiri inceleyen araştırmacılar şiire dönük çeşitli tanımlar, yaklaşımlar, teoriler geliştirmiştir. Şiir dilinin özelliklerini ve şiirin araçlarının konuşulacağı bir atölye çalışması olarak tasarlanan bu derste bir şiirin nasıl kurulduğuna şahit olacağız. Katılımcıların varsa şiirlerini çalışarak öneriler üzerine tartışılacaktır. | |||||||
2 | Haydar Ergülen | 3 saat | 0.5 gün | Hafta sonu | Yüz yüze | 2 Mart Pazar 13.30-16.30 | |
Şiirin Doğası ve Yazım Süreci Şiirde anlam var mıdır yoksa şiir yalnız bir söyleyiş midir? Şiir ilhamla mı yazılır? Modern şiirin konusu nedir? Şiirle söylemek için nereden başlamalıdır? Neye iyi şiir deriz? gibi sorulara yanıt aranacaktır. | |||||||
2 | Filiz Özdem | 6 saat | 1 gün 0,5+0,5 | Hafta içi | Online Online | 4 Mart Salı 19.00-22:00 6 Mart Perşembe 19.00-22:00 | |
Kurmacanın Doğası, Ruhu ve İşleyişi Üzerine (Çocuk Kitapları) YAZARLIK Yazarlık süreci – genetik bir mektup olarak yazarlık Başlangıcından sonrasına yazma üzerine – okumak, dinlemek, izlemek, merak, sistematik, disiplin ve yalnızlık Kurmacanın doğası – metnin aşamaları ve etlenmesi EDİTÖRLÜK Bir dosya nasıl değerlendirilir? Editörün dosyadan kitaba giden yoldaki rolü Çocuk ya da yetişkin kitapları Telif ya da çeviri kitaplar
| |||||||
2 | Toplam |
| 42 saat | 7 gün |
|
|
|