•Kurumsal İletişim Temelleri: Tanımı, önemi ve stratejik rolü.
•Kurumsal İletişim Modelleri: Geleneksel ve modern modellerin incelenmesi.
•İletişim Prensipleri ve Türleri: Sözlü, yazılı, görsel ve dijital iletişim yöntemleri.
•İletişim Engelleri: Kurum içi ve dışı iletişimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları.
•Kurumsal İmaj: İmajın oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi.
•İtibar Yönetimi: Kurumun itibarının nasıl yönetileceği ve sürdürülebileceği.
•Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS): İtibar yönetimi için KSS’nin rolü.
• Tüketici Markasından İşveren Markasına
• Çalışan Değer Önermesi Yeni Nesil Çalışanlar İçin: Anlam Yaratmak
• Marka Elçileri Marka Elçilerinden Nasıl Destek Alabilirsiniz?
• Türkiye ve Dünyadan Güçlü İşveren Markası Örnekleri
• Marka Vaadi Marka Algısı
• Markanız İçin Misyon ve Vizyon Belirlemek
• Kurum Değerleri
• Kurum Kültürü
• Herkesin Çalışmak İsteyeceği Bir Kurum Kültürü Oluşturmak
• Global Markalarda Kurumsal İletişimi Yerelleştirmenin Önemi
• Türkiye ve Dünyadan Başarılı ve Başarısız Yerelleştirme Örnekler
• Pazarlamanın Temelleri- Pazarlama Karması
• Pazarlama Stratejisi geliştirmenin adımları
•Analiz ve Araştırma Araçları
• CRM nedir? Müşteri Veri Yönetimi
• Müşteri Segmentasyonu
• Satış Yönetimi
• Potansiyel ve Gerçek Müşteri
• Müşteri Sadakati
• CRM Pazarlama ve Omnichannel İletişim
• Müşteri Deneyimi
•Pazarlama Otomasyonu ve İletişim Verimliliği
•Marka Nedir? Marka kimliği, kişiliği ve değerleri.
•Marka Yaratma ve Konumlandırma: Hedef kitleye uygun marka stratejileri geliştirme.
•Marka İletişimi: Marka mesajlarının etkili iletimi ve pazarlama stratejileri.
•Marka Değerinin Ölçümü: Marka değerinin nasıl ölçüleceği ve artırılacağı.
•Dijital Çağda Kurumsal İletişim: Online ortamda kurumsal iletişim stratejileri ve geleneksel iletişimden farkları.
•Kurumsal Kimlik ve Dijital İmaj Yönetimi: Dijital platformlarda kurumsal kimliğin nasıl yansıtılacağı ve sürdürüleceği.
•Kurum İçi ve Kurum Dışı Dijital İletişim
•Marka İletişimi ve Konumlandırma: Online varlık yönetimi
•Dijital İtibar Yönetimi: Marka itibarını çevrimiçi platformlarda nasıl oluşturacağınız ve olumsuz durumlarla nasıl başa çıkılacağı.
•Influencer ve İş Birliği Stratejileri: Influencer'lar ve iş birlikleri aracılığıyla markanın gücünü artırmak.
•Marka Hikayesi ve Dijital Anlatı: Online platformlarda etkili marka hikayesi oluşturma ve pazarlama.
•Sosyal Medya Yönetimi: Markaların hedef kitleye ulaşmak için sosyal medya platformlarını nasıl etkin kullanabileceği.
•İçerik Stratejisi ve Planlaması: Hedef kitleye uygun içerik oluşturma, paylaşma ve içerik takvimi hazırlama.
•Halkla ilişkilerde medya ile ilişkilerin önemi
•Medya ile ilişkilerin kapsamı
•Halkla ilişkiler yazarının görevi
•Haber yazma teknikeri ve kuralları. Ambargolu haber
•Basın bülteni (basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar, basın bülteni çeşitleri), Basın kiti, Basın toplantıları, Basın makaleleri, Basın röportajları, Basın gezisi
•Kurumsal reklam
•Halkla ilişkiler yazarlığında kurumsal yayınlar: Broşür, kurumsal dergi, El ilanları, Fotoğraf ve görsel malzemeler
•Etkinlik Yönetimi ve Sponsorluk.
•Etkinlik Organizasyonu Planlama
•Kriz Yönetimi: Çevrimiçi ve çevrim dışı ortamda kriz anında yapılması gerekenler, hızla tepki verme ve krizden kurtulma yolları.
•Kriz Yönetimi Programlarının Planlanması
•Reaktif ve Proaktif İletişim Stratejileri: Kriz anında hem reaktif hem de proaktif stratejilerin önemi ve uygulanması.
•Online İtibarın Yeniden İnşası: Kriz sonrasında online ortamda marka imajını ve itibarını yeniden inşa etme yolları.
•360 Derece Pazarlama Planı: Medya Planlama
•Medya Planlama Öğeleri
•Medya Planlamanın Kapsamı
•Mecra Seçimi, Hedefleme, Zamanlama
•Marka Kimliği ve Kişiliğinin İletişime Yansıtılması
•Bütçeleme
•Kurumsal İletişim Temelleri: Tanımı, önemi ve stratejik rolü.
•Kurumsal İletişim Modelleri: Geleneksel ve modern modellerin incelenmesi.
•İletişim Prensipleri ve Türleri: Sözlü, yazılı, görsel ve dijital iletişim yöntemleri.
•İletişim Engelleri: Kurum içi ve dışı iletişimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları.
•Kurumsal İmaj: İmajın oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi.
•İtibar Yönetimi: Kurumun itibarının nasıl yönetileceği ve sürdürülebileceği.
•Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS): İtibar yönetimi için KSS’nin rolü.
• Tüketici Markasından İşveren Markasına
• Çalışan Değer Önermesi Yeni Nesil Çalışanlar İçin: Anlam Yaratmak
• Marka Elçileri Marka Elçilerinden Nasıl Destek Alabilirsiniz?
• Türkiye ve Dünyadan Güçlü İşveren Markası Örnekleri
• Marka Vaadi Marka Algısı
• Markanız İçin Misyon ve Vizyon Belirlemek
• Kurum Değerleri
• Kurum Kültürü
• Herkesin Çalışmak İsteyeceği Bir Kurum Kültürü Oluşturmak
• Global Markalarda Kurumsal İletişimi Yerelleştirmenin Önemi
• Türkiye ve Dünyadan Başarılı ve Başarısız Yerelleştirme Örnekler
• Pazarlamanın Temelleri- Pazarlama Karması
• Pazarlama Stratejisi geliştirmenin adımları
•Analiz ve Araştırma Araçları
• CRM nedir? Müşteri Veri Yönetimi
• Müşteri Segmentasyonu
• Satış Yönetimi
• Potansiyel ve Gerçek Müşteri
• Müşteri Sadakati
• CRM Pazarlama ve Omnichannel İletişim
• Müşteri Deneyimi
•Pazarlama Otomasyonu ve İletişim Verimliliği
•Marka Nedir? Marka kimliği, kişiliği ve değerleri.
•Marka Yaratma ve Konumlandırma: Hedef kitleye uygun marka stratejileri geliştirme.
•Marka İletişimi: Marka mesajlarının etkili iletimi ve pazarlama stratejileri.
•Marka Değerinin Ölçümü: Marka değerinin nasıl ölçüleceği ve artırılacağı.
•Dijital Çağda Kurumsal İletişim: Online ortamda kurumsal iletişim stratejileri ve geleneksel iletişimden farkları.
•Kurumsal Kimlik ve Dijital İmaj Yönetimi: Dijital platformlarda kurumsal kimliğin nasıl yansıtılacağı ve sürdürüleceği.
•Kurum İçi ve Kurum Dışı Dijital İletişim
•Marka İletişimi ve Konumlandırma: Online varlık yönetimi
•Dijital İtibar Yönetimi: Marka itibarını çevrimiçi platformlarda nasıl oluşturacağınız ve olumsuz durumlarla nasıl başa çıkılacağı.
•Influencer ve İş Birliği Stratejileri: Influencer'lar ve iş birlikleri aracılığıyla markanın gücünü artırmak.
•Marka Hikayesi ve Dijital Anlatı: Online platformlarda etkili marka hikayesi oluşturma ve pazarlama.
•Sosyal Medya Yönetimi: Markaların hedef kitleye ulaşmak için sosyal medya platformlarını nasıl etkin kullanabileceği.
•İçerik Stratejisi ve Planlaması: Hedef kitleye uygun içerik oluşturma, paylaşma ve içerik takvimi hazırlama.
•Halkla ilişkilerde medya ile ilişkilerin önemi
•Medya ile ilişkilerin kapsamı
•Halkla ilişkiler yazarının görevi
•Haber yazma teknikeri ve kuralları. Ambargolu haber
•Basın bülteni (basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar, basın bülteni çeşitleri), Basın kiti, Basın toplantıları, Basın makaleleri, Basın röportajları, Basın gezisi
•Kurumsal reklam
•Halkla ilişkiler yazarlığında kurumsal yayınlar: Broşür, kurumsal dergi, El ilanları, Fotoğraf ve görsel malzemeler
•Etkinlik Yönetimi ve Sponsorluk.
•Etkinlik Organizasyonu Planlama
•Kriz Yönetimi: Çevrimiçi ve çevrim dışı ortamda kriz anında yapılması gerekenler, hızla tepki verme ve krizden kurtulma yolları.
•Kriz Yönetimi Programlarının Planlanması
•Reaktif ve Proaktif İletişim Stratejileri: Kriz anında hem reaktif hem de proaktif stratejilerin önemi ve uygulanması.
•Online İtibarın Yeniden İnşası: Kriz sonrasında online ortamda marka imajını ve itibarını yeniden inşa etme yolları.
•360 Derece Pazarlama Planı: Medya Planlama
•Medya Planlama Öğeleri
•Medya Planlamanın Kapsamı
•Mecra Seçimi, Hedefleme, Zamanlama
•Marka Kimliği ve Kişiliğinin İletişime Yansıtılması
•Bütçeleme