Araştırma ve Sürdürülebilirlik Danışmanı
KISA ÖZGEÇMİŞ
İstanbul Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Gazetecilik ve Halkla İlişkiler lisans (1991) ve Radyo-TV yüksek lisans programı (1993) mezunu. Aynı okulda öğretim görevlisi olarak çalıştı. Araştırmacı kimliği ile 27 yıllık profesyonel yaşamında TRT, Diyojen, Akademetre, İkiYaka, PRNet, MetCap, Agromet firmalarında yönetici ve danışman; Yumlu, Koç Idea, Kogem kuruluşlarında eğitmen; İstanbul, Yeditepe ve Bahçeşehir üniversitelerinde öğretim görevlisi; URYAD’da araştırma denetçisi olarak hizmet verdi.
Halen, kurucusu olduğu AG Platform firması ile Araştırma Danışmanlığı, Kobi Mentorluğu ve Profesyonel İş Geliştirme Koçluğu; SUCSR firması ile Sürdürülebilirlik ve KSS Danışmanlığı hizmetlerini vermektedir. TÜAD, ESOMAR, WAPOR ile AC ve TÜGİM üyesidir. İzmir 1968 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu babasıdır.
EĞİTİM
İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bölümü – Doktora (Devam)
İ.Ü. Sosyal bilimler Enstitüsü Radyo-TV Bölümü - Yüksek Lisans
İ.Ü. B.Y.Y.O. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü - Lisans
SEKTÖR VE EĞİTMENLİK DENEYİMİ
Verdiği Dersler
2013-2014 Dönemi
“İstatistiği Okumak, Sayıları Anlamak”, İ.Ü. İletişim Fakültesi, Örgün Eğitim
2012-2013 Dönemi
“İstatistiği Okumak, Sayıları Anlamak”, İ.Ü. İletişim Fakültesi, Örgün Eğitim
“İstatistiği Okumak, Sayıları Anlamak”, İ.Ü. İletişim Fakültesi, İkinci Eğitim
2011-2012 Dönemi
“Sosyal Bilimlerde Temel İstatistik Uygulamaları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi, Örgün Eğitim
“İstatistiği Okumak, Sayıları Anlamak”, İ.Ü. İletişim Fakültesi, İkinci Eğitim
“Araştırma Yöntemleri”, Yeditepe Üniversitesi
2010-2011 Dönemi
“Sosyal Bilimlerde Temel İstatistik Uygulamaları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi, Örgün Eğitim
“İstatistiği Okumak, Sayıları Anlamak”, İ.Ü. İletişim Fakültesi, İkinci Eğitim
2009-2010 Dönemi
“Medya Ölçümleri ve Araştırmaları”, Bahçeşehir Üniversitesi
“Medya Ölçümleri ve Araştırmaları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi
2008-2009 Dönemi
“Medya Ölçümleri ve Araştırmaları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi
“Medya İzleme ve Analiz Yöntemleri”, İ.Ü. İletişim Fakültesi
“Medya İzleme ve Analiz Yöntemleri”, Bersay İletişim Enstitüsü
2007-2008 Dönemi
“Medya Ölçümleri ve Araştırmaları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi
“Medya İzleme ve Analiz Yöntemleri”, İ.Ü. İletişim Fakültesi
2006-2007 Dönemi
“Stratejik Planlama Ölçme ve Değerlendirme”, M.Ü. İletişim Fakültesi
“Medya Ölçümleri ve Araştırmaları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi
“Medya İzleme ve Analiz Yöntemleri”, İ.Ü. İletişim Fakültesi
Seminerler
Gizer, Ali; (2016): “Ürün Markası Olmaktan,Değer Markası Olmaya”, Ankara Marka Festivali.
Gizer, Ali; (2016): “O gün bugündür: İklim Değişikliği ve Türkiye’de Tarım”, Kalite Zirvesi.
Gizer, Ali; (2016): “Herkes İçin KSS: İşletmeler İçin Farkındalık Arttırma Semineri”, TİSK.
Gizer, Ali; (2016): “Kentsel Dönüşümde Sürdürülebilirlik ve Strateji”, BAUSEM.
Gizer, Ali; (2016): “Bak Bir Varmış Bir Yokmuş: Araştırmacılar İçin Hikaye Anlatımı”, TÜAD.
Gizer, Ali; (2016): “EFQM ve Sürdürülebilirlik”, DYO.
Gizer, Ali; (2015): “Sürdürülebilirlik ve KSS”, Yeditepe Üniversitesi.
Gizer, Ali; (2015): “Kenti Anlamak”, Kent ve Yaşam Derneği.
Gizer, Ali; (2015): “Gayrımenkul Sektöründe Paydaş Analizi”, KHÜ Yaşamboyu Eğitim.
Gizer, Ali; (2014): “EFQM ve Sürdürülebilirlik”, KALDER Kalite Kongresi Çalıştayı.
Gizer, Ali; (2014): “İletişim Teknikleri”, ESBAŞ.
Gizer, Ali; (2014): “İletişim Teknikleri”, FLP Hastanesi.
Gizer, Ali; (2014): “İletişim Araştırmaları”, İletişim T5 Atölye, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi.
Gizer, Ali; (2013): “Sayıları Anlamak”, Araştırmacılar ve İstatistikçiler Kongresi, Hacettepe Üni.
Gizer, Ali; (2013): “KSS Uygulamalarının Planlanması”, Romantizmden Gerçeğe KSS Konferansı.
Gizer, Ali; (2013): “İletişim Araştırmaları”, Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu.
Gizer, Ali; (2012): “Reklam Araştırmaları”, Marmara Üniveristesi İletişim Fakültesi.
Gizer, Ali; (2012): “Enerji Sektöründe KSS Uygulamaları”, Çalık-Yedaş Paydaş Buluşması.
Gizer, Ali; (2011): “İletişim Araştırmaları”, Okan Üniversitesi.
Gizer, Ali; (2011): “Bilgi/Belge Yönetimi ve Araştırma Yöntemleri”, BIE / Bilgi Üniversitesi.
Gizer, Ali; (2010): “Marka İletişimi Araştırmaları”, Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu.
Gizer, Ali; (2010): “PR Professionals”, Boğaziçi Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Kulübü.
Gizer, Ali; (2009): “Halkla İlişkilerde Ölçümleme”, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi.
Gizer, Ali; (2008): “İletişimde Profesyonellik, Araştırma”, Bersay İletişim Enstitüsü.
Gizer, Ali; (2008): “Kurumsal İtibar Neden Önemlidir? Nasıl Ölçülür?”, Bursa Hİ Derneği.
Gizer, Ali; (2006): “Türkiye’de Sponsorluk ve Sponsorluk Araştırması”, Sponsorluk Konferansı.
PROJELER VE YAYINLAR
Bireysel Katkılı Uluslararası Mesleki Çalışmalar
2015 – “ABD Toplumunun Turizm Alışkanlıkları” çalışmasının Prof. Dr. Serdar Ongan için metodolojik çerçevesinin belirlenmesi, soru formunun hazırlanması ve betimsel istatistiki analizlerinin yapılması.
2009 – “Çin Toplumunun Turizm Alışkanlıkları” çalışmasının Doç. Dr. Serdar Ongan için metodolojik çerçevesinin belirlenmesi, soru formunun hazırlanması ve betimsel istatistiki analizlerinin yapılması.
2007 – “Uluslararası Girişimcilik Araştırması” Türkiye ayağının Yeditepe Üniversitesi için saha çalışmasının gerçekleştirilmesi analizi ve raporlanması.
2004 – ARC – Kızılay “Türkiye’de Deprem Olgusu” çalışmasının İstanbul Gaziosmanpaşa ve İzmir Konak ilçeleri saha çalışmasının gerçekleştirilmesi, analizi ve raporlanması.
2000 – “Kentleşme Sürecinde Tecrit Çemberleri ve Buralarda Yaşayan Ailelerin Durumu: Balat-Fener Vaka Çalışması” projesinin Fener ve Balat mahalleleri saha çalışmasının gerçekleştirilmesi, Prof. Dr. Nilüfer Narlı ile analizi ve raporlanması.
Makale, Yayın ve Röportajlar
Gizer, Ali; (2016) “Dünya Tarımının Gelişimi ve Türkiye’nin Geleceği”, Önce Kalite, Eki-Kas 2016.
Gizer, Ali; (2016) “Türkiye’de Reel Sektör ve Sürdürülebilirlik”, Kanal T41, Eylül 2016.
Gizer, Ali; Schabio, Candan; (2014) “Geleneksel Pazarlama Araştırmasında Operasyonel Verimliliğin İpuçları”, TÜAD Yayınları.
Gizer, Ali; (2013) “Araştırma Yazıları”, Reportare (CopyPaste), Mayıs 2013.
Gizer, Ali; (2013) “Keşfetmek için Kısa Bir Yol : RAP”, MediaCat, Mart 2013.
Gizer, Ali; (2012) “Markalaşmak KOBI’leri Satış Kanallarında Güçlendiriyor”, Kobilife, Aralık 2012.
Gizer, Ali; (2010): “Üç Toplumlu Çözüm Ya Da...”, Bugün Kıbrıs, 24 Aralık 2010.
Gizer, Ali; (2008): “Youth Marketing Zirvesi”, Planet Young, 01 Nisan 2008.
Gizer, Ali; (2008): “Gençleri Kazanan Geleceği Kazanacak”, Educaturk, 01 Nisan 2008.
Gizer, Ali; (2006): “Markanızı Arketip Bir Karakter Üzerine Konumlandırarak Başarıyı Yakalayın”, Dünya Gazetesi, 12 Temmuz 2006.
Gizer, Ali; (1999): “Reklamverene Radyo Taktikleri”, Aktüel Para Dergisi, Şubat 1999.
Gizer, Ali; (1998): “Araştırmacıların Elim Kazaları”, Artı Haber Dergisi, Ekim 1998.
Gizer, Ali; Narlı, Nilüfer; Dirlik, Sinan (1996): “Gençlik”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi.
Gizer, Ali; Narlı, Nilüfer; Dirlik, Sinan (1996): “Türkiye’nin Siyasi Haritası”, Milliyet Gazetesi.
Gizer, Ali; Narlı, Nilüfer; Dirlik, Sinan (1995): “Turkey’s Political Inclinations and Islamic Politics in Kadıköy’s Microcosm.” Turkish Daily News. 3 Nisan 1995.
Gizer, Ali; Dirlik, Sinan (1994): “Yeni Radyo ve Televizyon Rejiminde Kavram Karmaşası”, Ayna Dergisi.