Avusturya Lisesi ve Koç Üniversitesi İşletme mezunu olan Didem Erdoğan kariyerine henüz üniversite 3. sınıftayken araştırma&danışmanlık
sektörünün lider firmalarından Nielsen’de başladı. Burda çalıştığı süre boyunca araştırma okur yazarlığı başta olmak üzere, analitik düşünme,
sistematik bakış açısı, proje yönetimi, gibi yetkinliklerini geliştirdiği ve farklı araştırma yöntemlerini (kalitatif&kantitatif) deneyimlediği projelerde
yer aldı. FMCG sektöründe uzmanlaşarak uluslararası birçok markaya destek verdi.
Sonrasında, kahve tutkusunu keşfetmesinde önemli rol oynayan Starbucks Türkiye’nin marka müdürü olarak, kahve kültürünü yaymak için çalıştı.
Türkiye’de 100’den fazla mağazaya ulaşan Starbucks markasına olan tutkusunu, çocukların hayatına dokunduğu kurumsal sosyal sorumluluk
projeleriyle perçinledi. Bu sırada dönüşüm içerisinde olan FMCG sektörünün liderlerinden BAT’ ye araştırma ve içgörü müdürü olarak transfer
oldu. Ekibi ile beraber, sektörün dinamiklerine özel yeni yöntemler geliştirdiği birçok yeni araştırmaya öncülük etti (ürün testleri, müşteri deneyimi
haritası, askeriye deneyimini anlama,vb). Elde ettiği “içgörü”ler ile BAT’nin kısa ve uzun dönem stratejilerinin belirlenmesine/planlanmasına ve
uygun rol haritalarının çizilmesine destek oldu
Kahve tutkusu ile yarışıcak derecede olan “insanı tanıma” tutkusunu beslemek ve profesyonel hayatına farklı bir bakış açısı sağlayabilmek adına,
Galatasaray Universitesinde Sosyoloji master’ını tamamladı ve kariyerine Turkcell’de araştırma müdürü olarak devam etme kararı aldı. Yenilikçi
bakış açısıyla nörobilim araştırmalarına odaklanarak, Çapa üniversitesi Nörobilim dalı ile gerçekleştirdiği ile işbirliği çerçevesinde elde ettiği tüketici
içgörüleri sayesinde, sorumlu olduğu segmentlerin büyümesine katkı sağladı. Sektörde bir ilk olan Customer Advisory Board’u kurdu ve hem
kurumsal hem bireysel segmentlerde hayata geçirdi. Turkcell’in araştırma laboratuarı “7.his”te nörobilimsel araştırma metotların (eyetracking)
kullanılmasında liderlik etti.
Farklı sektörlerde farklı pozisyonları tecrübe kazanan Didem bu deneyimini danışmanlıkta kullanabilecek olmanın verdiği heyecan ile marka
iletişimi danışmanlığınıda uzmanlaşmış Kantar gruba transfer oldu. Müşteri grup direktörü olarak ekibiyle beraber uluslarası ve yerel birçok
markanın yenilenme, yaratılma, süreçlerinde strateji geliştirilme ve iletişim danışmanlığı yaptı. İş lideri olarak hem çalıştığı Kantar grubunun hem
de sorumlu olduğu uluslararası stratejik müşterilerin kısa ve uzun vadeli iş planlarının geliştirilmesi, yeni müşteri kazanımı, şirketin yol haritasının
çizilmesi, müşteri memnuniyeti gibi konulara liderlik etti.
Bu dönemde şirket strateji yol haritasını oluşturmak için yola koyulmuş olan Goodyear Türkiye’ye transfer oldu. Pazarlama müdürü olarak ekibi ile
beraber ürün yönetimi, ticari pazarlama, pazar araştırmaları & içgörü, marka yönetimi konularında ürettikleriyle, değişim ajanı olarak şirketin yeni
yol haritasının çizilmesine, hayata geçirilmesine liderlik etti. Goodyear EMEA bölgesinin kadın liderlerinden biri olarak, çeşitlilik ve kapsayıcılık
çatısı altında Goodyear Türkiye’yi olarak temsil etti. Şirketin kadın çalışan politikalarının geliştirilmesinde aktif rol aldı ve gönüllü mentörlük yaptı.
Bu dönemde farklı üniversitelerde pazarlama konusunda dersler verdi. Öğrenmeye tutkusuyla şu anda ikinci üniversiteside sosyoloji okurken,
pazarlama ve marka strateji danışmanı olarak bu alanlarda eğitim vermekte ve markaların sesi olmaya devam etmektedir.