Bu program, katılımcılara kurumsal iletişim alanında kapsamlı bir bakış açısı sunmayı hedeflemektedir. Kurumsal iletişim stratejilerinden medya planlama ve kriz yönetimine kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan eğitimde, marka sadakati oluşturma, dijital strateji yönetimi ve işveren markası gibi güncel konular ele alınmaktadır. Katılımcılar, sürdürülebilir markalar yaratma, medya ile ilişkileri yönetme ve pazarlamanın temel prensipleri üzerine derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) ile müşteri deneyimini geliştirme yöntemleri aktarılacaktır. Eğitim, hem teorik hem de uygulamalı içeriğiyle, kurumsal iletişim profesyonellerinin dijital dönüşüm sürecinde etkili stratejiler geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Programa katılabilmek için en az lisans mezunu olmak ve / veya kurumsal iletişim ve pazarlama alanlarında en az 2 yıl çalışmış olmak gerekir.
• Online Ortamda Kurumsal İletişim, Marka Yönetimi Ve Dijital Strateji Yönetimi
• Kurumsal Girişimcilik - Şirketlerin Transformasyonu
• İşveren Markası ve Marka Algısı
• Medya Planlamanın Önemi ve Amacı
• Kurumsal İletişimde Medya ile İlişkiler
• Sürdürülebilir Markalar ve Kriz Yönetimi
• Yeni Dünya Düzeninde Kurumsal İletişim & Dijital Strateji Yönetimi
• Kurumsal İletişim Profesyonelleri İçin Pazarlamanın Temelleri
• CRM (Customer Relationship Management)
Cumartesi / 09.30 - 16.30
Pazar / 09.30-16.30
Kurumsal İletişim ve İtibar Yönetimi-Reha Tartıcı
İşveren markası-İç İletişim-Reyhan Çelik
Kurumsal İletişim Profesyonelleri İçin Pazarlamanın Temelleri ve CRM-Reyhan Çelik
Marka Yönetimi ve Stratejileri-Selçuk Tuzcuoğlu
Online Ortamda Kurumsal İletişim, Marka Yönetimi ve Dijital Strateji Yönetimi
Medya İlişkileri ve Halkla İlişkiler, Etkinlik Yönetimi-Reha Tartıcı
Kriz Yönetimi ve Kriz İletişimi / Medya Planlama-Reyhan Çelik
Eğitimle İlgili Önemli Hususlar:
Eğitimin planlanan tarihte başlaması için gerekli asgari katılımcı sayısını belirleme yetkisi Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezinde olup katılımcı yetersizliği nedeniyle eğitimleri iptal etme ve/ya ileri bir tarihe erteleme hak ve yetkisine sahiptir. BAUSEM erteleme ve iptal kararını, programın başlama tarihinden iki gün öncesine kadar katılımcılara yazılı olarak bildirir.
BAUSEM olarak kişisel verilerinizin gizliliğini önemsiyoruz. 6698 sayılı "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" gereğince ses ve görüntü kaydınız başta olmak üzere kişisel verilerinizin gizliliğini korumak amacıyla eğitimlerimizi kayıt altına almamaktayız.
•Kurumsal İletişim Modelleri: Geleneksel ve modern modellerin incelenmesi.
•İletişim Prensipleri ve Türleri: Sözlü, yazılı, görsel ve dijital iletişim yöntemleri.
•İletişim Engelleri: Kurum içi ve dışı iletişimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları.
•Kurumsal İmaj: İmajın oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi.
•İtibar Yönetimi: Kurumun itibarının nasıl yönetileceği ve sürdürülebileceği.
•Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS): İtibar yönetimi için KSS’nin rolü.
• Çalışan Değer Önermesi Yeni Nesil Çalışanlar İçin: Anlam Yaratmak
• Marka Elçileri Marka Elçilerinden Nasıl Destek Alabilirsiniz?
• Türkiye ve Dünyadan Güçlü İşveren Markası Örnekleri
• Marka Vaadi Marka Algısı
• Markanız İçin Misyon ve Vizyon Belirlemek
• Kurum Değerleri
• Kurum Kültürü
• Herkesin Çalışmak İsteyeceği Bir Kurum Kültürü Oluşturmak
• Global Markalarda Kurumsal İletişimi Yerelleştirmenin Önemi
• Türkiye ve Dünyadan Başarılı ve Başarısız Yerelleştirme Örnekler
• Pazarlama Stratejisi geliştirmenin adımları
•Analiz ve Araştırma Araçları
• CRM nedir? Müşteri Veri Yönetimi
• Müşteri Segmentasyonu
• Satış Yönetimi
• Potansiyel ve Gerçek Müşteri
• Müşteri Sadakati
• CRM Pazarlama ve Omnichannel İletişim
• Müşteri Deneyimi
•Pazarlama Otomasyonu ve İletişim Verimliliği
•Marka Yaratma ve Konumlandırma: Hedef kitleye uygun marka stratejileri geliştirme.
•Marka İletişimi: Marka mesajlarının etkili iletimi ve pazarlama stratejileri.
•Marka Değerinin Ölçümü: Marka değerinin nasıl ölçüleceği ve artırılacağı.
•Kurumsal Kimlik ve Dijital İmaj Yönetimi: Dijital platformlarda kurumsal kimliğin nasıl yansıtılacağı ve sürdürüleceği.
•Kurum İçi ve Kurum Dışı Dijital İletişim
•Marka İletişimi ve Konumlandırma: Online varlık yönetimi
•Dijital İtibar Yönetimi: Marka itibarını çevrimiçi platformlarda nasıl oluşturacağınız ve olumsuz durumlarla nasıl başa çıkılacağı.
•Influencer ve İş Birliği Stratejileri: Influencer'lar ve iş birlikleri aracılığıyla markanın gücünü artırmak.
•Marka Hikayesi ve Dijital Anlatı: Online platformlarda etkili marka hikayesi oluşturma ve pazarlama.
•Sosyal Medya Yönetimi: Markaların hedef kitleye ulaşmak için sosyal medya platformlarını nasıl etkin kullanabileceği.
•İçerik Stratejisi ve Planlaması: Hedef kitleye uygun içerik oluşturma, paylaşma ve içerik takvimi hazırlama.
•Medya ile ilişkilerin kapsamı
•Halkla ilişkiler yazarının görevi
•Haber yazma teknikeri ve kuralları. Ambargolu haber
•Basın bülteni (basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar, basın bülteni çeşitleri), Basın kiti, Basın toplantıları, Basın makaleleri, Basın röportajları, Basın gezisi
•Kurumsal reklam
•Halkla ilişkiler yazarlığında kurumsal yayınlar: Broşür, kurumsal dergi, El ilanları, Fotoğraf ve görsel malzemeler
•Etkinlik Yönetimi ve Sponsorluk.
•Etkinlik Organizasyonu Planlama
•Kriz Yönetimi Programlarının Planlanması
•Reaktif ve Proaktif İletişim Stratejileri: Kriz anında hem reaktif hem de proaktif stratejilerin önemi ve uygulanması.
•Online İtibarın Yeniden İnşası: Kriz sonrasında online ortamda marka imajını ve itibarını yeniden inşa etme yolları.
•Medya Planlama Öğeleri
•Medya Planlamanın Kapsamı
•Mecra Seçimi, Hedefleme, Zamanlama
•Marka Kimliği ve Kişiliğinin İletişime Yansıtılması
•Bütçeleme
•Kurumsal İletişim Modelleri: Geleneksel ve modern modellerin incelenmesi.
•İletişim Prensipleri ve Türleri: Sözlü, yazılı, görsel ve dijital iletişim yöntemleri.
•İletişim Engelleri: Kurum içi ve dışı iletişimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları.
•Kurumsal İmaj: İmajın oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi.
•İtibar Yönetimi: Kurumun itibarının nasıl yönetileceği ve sürdürülebileceği.
•Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS): İtibar yönetimi için KSS’nin rolü.
• Çalışan Değer Önermesi Yeni Nesil Çalışanlar İçin: Anlam Yaratmak
• Marka Elçileri Marka Elçilerinden Nasıl Destek Alabilirsiniz?
• Türkiye ve Dünyadan Güçlü İşveren Markası Örnekleri
• Marka Vaadi Marka Algısı
• Markanız İçin Misyon ve Vizyon Belirlemek
• Kurum Değerleri
• Kurum Kültürü
• Herkesin Çalışmak İsteyeceği Bir Kurum Kültürü Oluşturmak
• Global Markalarda Kurumsal İletişimi Yerelleştirmenin Önemi
• Türkiye ve Dünyadan Başarılı ve Başarısız Yerelleştirme Örnekler
• Pazarlama Stratejisi geliştirmenin adımları
•Analiz ve Araştırma Araçları
• CRM nedir? Müşteri Veri Yönetimi
• Müşteri Segmentasyonu
• Satış Yönetimi
• Potansiyel ve Gerçek Müşteri
• Müşteri Sadakati
• CRM Pazarlama ve Omnichannel İletişim
• Müşteri Deneyimi
•Pazarlama Otomasyonu ve İletişim Verimliliği
•Marka Yaratma ve Konumlandırma: Hedef kitleye uygun marka stratejileri geliştirme.
•Marka İletişimi: Marka mesajlarının etkili iletimi ve pazarlama stratejileri.
•Marka Değerinin Ölçümü: Marka değerinin nasıl ölçüleceği ve artırılacağı.
•Kurumsal Kimlik ve Dijital İmaj Yönetimi: Dijital platformlarda kurumsal kimliğin nasıl yansıtılacağı ve sürdürüleceği.
•Kurum İçi ve Kurum Dışı Dijital İletişim
•Marka İletişimi ve Konumlandırma: Online varlık yönetimi
•Dijital İtibar Yönetimi: Marka itibarını çevrimiçi platformlarda nasıl oluşturacağınız ve olumsuz durumlarla nasıl başa çıkılacağı.
•Influencer ve İş Birliği Stratejileri: Influencer'lar ve iş birlikleri aracılığıyla markanın gücünü artırmak.
•Marka Hikayesi ve Dijital Anlatı: Online platformlarda etkili marka hikayesi oluşturma ve pazarlama.
•Sosyal Medya Yönetimi: Markaların hedef kitleye ulaşmak için sosyal medya platformlarını nasıl etkin kullanabileceği.
•İçerik Stratejisi ve Planlaması: Hedef kitleye uygun içerik oluşturma, paylaşma ve içerik takvimi hazırlama.
•Medya ile ilişkilerin kapsamı
•Halkla ilişkiler yazarının görevi
•Haber yazma teknikeri ve kuralları. Ambargolu haber
•Basın bülteni (basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar, basın bülteni çeşitleri), Basın kiti, Basın toplantıları, Basın makaleleri, Basın röportajları, Basın gezisi
•Kurumsal reklam
•Halkla ilişkiler yazarlığında kurumsal yayınlar: Broşür, kurumsal dergi, El ilanları, Fotoğraf ve görsel malzemeler
•Etkinlik Yönetimi ve Sponsorluk.
•Etkinlik Organizasyonu Planlama
•Kriz Yönetimi Programlarının Planlanması
•Reaktif ve Proaktif İletişim Stratejileri: Kriz anında hem reaktif hem de proaktif stratejilerin önemi ve uygulanması.
•Online İtibarın Yeniden İnşası: Kriz sonrasında online ortamda marka imajını ve itibarını yeniden inşa etme yolları.
•Medya Planlama Öğeleri
•Medya Planlamanın Kapsamı
•Mecra Seçimi, Hedefleme, Zamanlama
•Marka Kimliği ve Kişiliğinin İletişime Yansıtılması
•Bütçeleme