Eğitim İçeriği
“Çocuklar İçin Felsefe” (Philosophy for Children), Amerikalı Matthew Lipman’ın çalışmaları çerçevesinde ortaya çıkmış bir pedagojidir. Lipman’ın, soruşturan Topluluk Modeli’ni (Community of Inquiry Model) eğitim ortamına uyarlaması ve felsefe eğitimini bu modele dayanarak şekillendirmesi ile ortaya çıkan yaklaşımın özellikle yetişkin öğretmenlerle çocuklar arasındaki pedagojik iletişimi güçlendirmeye elverişli olduğu kısa süre içinde anlaşılmıştır.Soruşturan Topluluk Modeli’ne göre sınıf ortamı; katılımcılarının bilgiyi biçimlendirdiği, soruşturduğu, süzgeçten geçirdiği bir topluluk olarak düşünülür. Bu yüzden, Çocuklar İçin Felsefe oturumunu yöneten kolaylaştırıcı, bilgiyi aktaran kişi değil, çocukları düşünmeye, konuşmaya sevk eden kişilerdir. Oturum sonunda ortaya çıkan bilgi ve kavrayış eğitmenin değil, çocukların aktif katılımının ürünüdür.“Çocuklar için Felsefe” etkinlikleri ABD ve İngiltere başta olmak üzere gelişmiş ülkelerin tamamında bu konuya odaklanmış profesyonel kurum, dernek, vakıf ya da doğradan eğitim bakanlıkları eliyle sürdürülmektedir. Ülkemizde görece yeni bir çalışma alanı olmasına karşın Türkiye Felsefe Kurumu bünyesinde halen Çocuklar için Felsefe Birimi bulunmaktadır.
Kimler İçin?
•Felsefe grubu öğretmenleri başta olmak üzere; tüm seviyelerdeki branş öğretmenleri,
•Akademisyenler,
•Felsefe Grubu 3. ve 4. sınıf öğrencileri,
•PDR ve Psikoloji mezunları,
•Eğitmenler...
•Akademisyenler,
•Felsefe Grubu 3. ve 4. sınıf öğrencileri,
•PDR ve Psikoloji mezunları,
•Eğitmenler...
Neler Öğreneceksiniz?
•Önerilen “Öğretmenlere Yönelik P4C” programının temel amacı, ister felsefe branşından isterse diğer branşlardan olsun, okul öncesinden 12.sınıfa kadar her branştan öğretmene çocuklarla felsefe açısından zenginleştirilmiş bir içeriğe yaslanarak sınıf etkinlikleri geliştirme ve uygulamayı öğretmektir.
•Program kapsamında, eğitimden geçen bir öğretmenin hem müfredat kapsamındaki derslerine uygulamak hem de tümüyle bağımsız müfredat dışı etkinlikler geliştirmek için gereken P4C yöntem, kavram ve yaklaşımlarına hakim olması amaçlanmaktadır.
•P4C öğrenen bir öğretmen yeni bir söz dağarı, kavram kümesi ve yeni bir pedagojik etkinlik için ‘kendi başına uygulama geliştirmeye’ hazır hale gelecektir. Bir başka deyişle, önerilen programın en önemli özelliklerinden biri, eğitimi alan öğretmenin öğrencileriyle başkaca bir asistanlık ya da kaynağa gereksinim duymaksızın P4C etkinliği başlatabilecek donanımı öğretmene kazandırma motivasyonu sağlayacaktır.
•Program kapsamında, eğitimden geçen bir öğretmenin hem müfredat kapsamındaki derslerine uygulamak hem de tümüyle bağımsız müfredat dışı etkinlikler geliştirmek için gereken P4C yöntem, kavram ve yaklaşımlarına hakim olması amaçlanmaktadır.
•P4C öğrenen bir öğretmen yeni bir söz dağarı, kavram kümesi ve yeni bir pedagojik etkinlik için ‘kendi başına uygulama geliştirmeye’ hazır hale gelecektir. Bir başka deyişle, önerilen programın en önemli özelliklerinden biri, eğitimi alan öğretmenin öğrencileriyle başkaca bir asistanlık ya da kaynağa gereksinim duymaksızın P4C etkinliği başlatabilecek donanımı öğretmene kazandırma motivasyonu sağlayacaktır.
Eğitim Süresi
56 Saat / 4 Hafta
Pazartesi - Çarşamba - Cuma / 19:30-22:30
Cumartesi / 10:00-16:00
Pazartesi - Çarşamba - Cuma / 19:30-22:30
Cumartesi / 10:00-16:00
Belge
Eğitimin tamamına katılan katılımcılarımız, belgelerini web sitemiz üzerinden pdf olarak indirebileceklerdir.
•P4C Nedir?
•Sokratik yöntemle tanışma
•Bir Sokratik diyalog çalışması: Eutyphron
•Felsefi soruşturma: Öğretme stratejileri ve Gyges’in Yüzüğü
•Sokratik yöntemle tanışma
•Bir Sokratik diyalog çalışması: Eutyphron
•Felsefi soruşturma: Öğretme stratejileri ve Gyges’in Yüzüğü
•Bir şeyi o şey yapan şey nedir?
•Theseus’un Gemisi
•Adalet kavramı üzerine bir felsefi tartışma: O keki nasıl paylaşacağız?
•Sınıf içinde uygulanabilecek oyunlar
•Oyunlarla uygulama örnekleri
•Theseus’un Gemisi
•Adalet kavramı üzerine bir felsefi tartışma: O keki nasıl paylaşacağız?
•Sınıf içinde uygulanabilecek oyunlar
•Oyunlarla uygulama örnekleri
•Katılımcı uygulamaları
•Katılımcı uygulamaları
•Katılımcıların özgün içerik tasarım ve sunumları
•Katılımcı uygulamaları
•Katılımcıların özgün içerik tasarım ve sunumları
•Katılımcıların özgün içerik tasarım ve sunumları
•Öz değerlendirme
•Program değerlendirme
•Öz değerlendirme
•Program değerlendirme
| Tarih | Süre | Konu | Eğitmen |
|---|---|---|---|
| 10/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 12/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 14/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 15/08/2020 | 10:00 - 16:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 17/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 19/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 21/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 22/08/2020 | 10:00 - 16:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 24/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 26/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 28/08/2020 | 19:00 - 22:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 29/08/2020 | 10:00 - 16:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ | |
| 05/09/2020 | 10:00 - 16:00 | Gülşah KÖKSAL ALPDAĞ |
Eğitim Tarihi
10/08/2020
Eğitim Süresi
56 Saat / 4 Hafta
Lokasyon
BAUSEM Online
Eğitim Ücreti
2.000 TL (KDV Dahil)
Bilgi almak istiyorum
